معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پرونده اکبر طبری اظهار داشت: برای من و رییس پیشین قوه احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم؛ البته اگر کسی از من در مورد اکبر طبری بپرسد و من به او بگویم واقعا از تخلفات وی مطلع نشدم، حق را به او می‌دهم که قانع نشود.

 

61660066.jpg (92 KB)

 

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در رابطه با این موضوع بیان کرد: عده‌ای می‌پرسند آقای طبری در مراجع قضایی چقدر از فسادش به دیگران سرایت کرده و اعمال نفوذ کرده؟ باید گفت تخقیقات زیادی شده، بسیاری از افراد با ایشان همکاری کردند اما بسیار موارد نادری بوده است. در بین قضات، 2 قاضی شاغل و بازداشت شده و 2 قاضی بازنشسته مربوط و دخیل در این پرونده داشتیم. هم‌چنین تعدادی وکیل و دلال هم در این پرونده دخیل بودند و مجموعا 21 نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در پاسخ به این سوال که آیا ایشان فسادش آشکار و روشن بوده باید گفت ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات 1 ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال 97، وقتی اطلاعات سپاه به میدان آمد، سرنخ‌های جدیدی پیدا شد.

وی در ارتباط با اظهاراتش مبنی بر در نظر گرفتن فرصت توبه برای مجرمین و انتقاداتی که از این اظهارات که همزمان با برگزاری دادگاه طبری مطرح شده است، اضافه کرد: من عرضم در خصوص در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین درست بوده و الان هم بر این مسئله پافشاری دارم. انسان‌ها جایزالخطا هستند و نعمتی که خدا به ما داده این است که توبه ما را می‌پذیرد. اگر فردی مرتکب خطا شد و واقعا می‌خواهد کارش را جبران کند فرصت جبران دهیم./ ایسنا