سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: دستگاه قضایی ایران از سه مجرای حوزه دیپلماسی، حوزه پلیس و مکاتبه با قوه قضاییه و دادستانی رومانی ماجرای مرگ منصوری را پیگیری می‌کند.

 

157035015.jpg (63 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره مرگ غلامرضا منصوری، متهم پرونده طبری بیان کرد: ما در ارتباط با این حادثه، هم از طریق دوستان در وزارت امور خارجه پیگیر هستیم و هم از ناحیه پلیس بین الملل و اینترپل و هم مکاتبه‌ای که دادستان کل کشور با دادستان کل کشور رومانی انجام داده، پیگیر هستیم. ما مطالبه داریم که این حادثه، ابعاد و زوایای آن برای ما روشن شود که چگونه این حادثه برای یکی از شهروندان ما در کشور رومانی اتفاق افتاده و این مطالبه گری ما را افزون می‌کند به لحاظ اینکه ما به آن دولت و کشور اعلام کرده بودیم، این فرد دارای پرونده اتهامی در دستگاه قضایی است و به دادگاه معرفی شده بود و تحت نظارت و مراقبت پلیس آن کشور قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: ما ابتدا مدعی هستیم که برای هیچ یک از شهروندان ما در کشورهای دیگر نباید چنین اتفاقی رخ دهد و در اینجا، چون اعلام کرده بودیم که این فرد تحت تعقیب است و تحت نظارت پلیس بود، مطالبه گری ما جدی‌تر است و رها نخواهیم کرد و مجدانه پیگیری خواهیم کرد تا ابهامات این موضوع برطرف شود. تاکنون متاسفانه اطلاعات روشن و مستنداتی در ارتباط با وقوع این حادثه جز آن‌چه که از ناحیه خبرگزاری‌های خود دولت رومانی است و بیان کوتاهی که از قول دادستان بخارست نقل شده، نداریم، پیگیر هستیم که زوایای موضوع روشن شود و همان گونه که قبلا اعلام کردیم این حادثه در روند دادرسی پرونده چالش و خلایی را ایجاد نمی‌کند؛ چون این پرونده کار مطالعاتی و اطلاعاتی و جمع آوری و بررسی دقیقی در آن انجام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: زوایای پرونده روشن شده و به پرونده ما آسیب نمی‌رساند؛ اما حادثه‌ای است که نباید از این حادثه عبور کرد و گذشت. این خواست و مطالبه جدی ماست که ما از سه مجرای حوزه دیپلماسی، حوزه پلیس و مکاتبه با قوه قضاییه و دادستانی آنجا داریم، پیگیری می‌کنیم و خواهان این هستیم که اسناد، مدارک و گزارش دقیقی را مرجع قضایی و دادستانی و پلیس رومانی و دستگاه دیپلماسی بدهند که این حادثه چگونه اتفاق افتاده، زمینه‌های آن چه بوده و اصل این حادثه چه اتفاقی رخ داده که منجر به جان باختن آقای منصوری شده است./ ایسنا