این تفاهم‌نامه با موضوع بهینه‌سازی اجرای تکالیف قانونی مشترک دو دستگاه از طریق به کارگیری فناوری‌های نوین به امضا رسید.

 

61667663.jpg (88 KB)

 

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین امضاء این تفاهم نامه بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای را منعقد می‌کنیم که در جهت تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند موثر باشد و منجر به بهبود فضای کسب کار شود.

وی ادامه داد: ما از قبل با سازمان بورس همکاری داشتیم اما بیشتر این همکاری به شکل سنتی و دستی بوده است و طبیعتا آن‌جایی که امکان دارد کاری را با فناوری‌های نوین ارائه دهیم، این کار هم موجب تسریع امور هم کاهش هزینه‌ها و هم مبارزه با فساد می‌شود. از این به بعد تمام استعلامات بین دو سازمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. ما بیش از 160 فعالیت مشترک با سازمان بورس و اوراق بهادار داریم که نیاز به استعلام دارند و این الکترونیکی شدن امور موجب می‌شود کسانی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند کارشان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

معاون قوه قضائیه اضافه کرد: یکی از اقداماتی که با امضای این تفاهم‌نامه محقق می‌شود، ایجاد پنجره واحد بین دو سازمان است که مردم بدون مراجعه به این سازمان‌ها کارشان انجام شود. همچنین در شرکت‌هایی که با بازار سرمایه ارتباط دارند تهداد سهام داران زیاد است و ممکن است نیاز به تشکیل مجمع عمومی باشد که با امضای این تفاهم‌نامه زمینه برگزاری مجمع عمومی الکترونیکی فراهم می‌شود.

خداییان در پایان با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه در نهایت موجب تسریع در کار کسانی می‌شود که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند و فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشد به همکاران خود در سازمان ثبت اسناد توصیه کرد که با دستگاه‌هایی که در زمینه اقتصاد جامعه فعالیت دارند و می‌توانند به رشد تولید خدمت کنند بیش از پیش همکاری کنند./ ایسنا