سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی اظهار داشت: موضوع رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در هپکو در دست بررسی است و گزارشاتی نیز در این زمینه تهیه شده است.

 

Hepco.jpg (77 KB)

 

ملکی سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضاییه که ظهر امروز (پنج شنبه) در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا بازرسی اقدامات خود را جهت بررسی تخلفات صورت گرفته در صنایعی مانند هپکو آغاز کرده است، بیان کرد: موضوع کاملا در دست بررسی است؛ گزارشات لازم تهیه شده است و با توجه به اینکه موضوع گستردگی خاصی دارد همچنان در حال بررسی هستیم.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل دفتر حمایت از سرمایه گذاری، حل کردن مشکلات صنایع است و قوه قضاییه نیز مصمم به رفع مشکلات کارگری و خروج صنایع از رکود است ولی مسلما پروسه قدری زمان بر است.

ملکی همچنین با اشاره به توجه ویژه سازمان بازرسی به شکایات و اعلانات از سوی مردم، افزود: شماره تلفن 136 به صورت 24 ساعته آماده دریافت اعلانات است، همچنین افراد برای بیان شکایات خود می توانند از طریق سایت سازمان اقدام کنند که البته در این مورد شاکی باید تمامی مشخصات خود را به صورت کامل درج کند در غیر این صورت شکایت رد می شود. در سال گذشته 865 مورد اعلان از سوی مردم و 518 مورد شکایت مطرح شده است که تماما مورد رسیدگی قرار گرفته است. در سال گذشته 416 مورد نظارت بر معاملات انجام گرفته است که 69 مورد منجر به تذکر و هفت مورد لغو شد که این لغو از تضییع بیت المال جلوگیری کرد.
سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی یکی از اقدامات سازمان بازرسی را گزارش های هشداری دانست که قوه قضاییه نسبت به این گزارشات حساسیت بالایی دارد و گفت: براساس این گزارش‌ها نامه‌ای به دستگاه اجرایی ارسال می شود، مبنی بر اینکه اقدامی غیرقانونی یا نادرست در مجموعه در حال اجراست و خواستار پیگیری ماجرا می شویم./ ایسنا