درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست هم‌اندیشی که با جمعی از مدیران معاونت سیمای رسانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تلویزیون اینترنتی بر خلاف قانون است و این موضوع به صورت ویژه بررسی می‌شود.

 

Bazresi1.jpg (81 KB)

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست بیان کرد: باید با نگاه درست و توجه به رسانه، از ظرفیت آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: رسانه ملی می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از فساد و وقوع جرم، فرهنگ‌سازی و اصلاح جامعه داشته باشد و از سوی دیگر اگر به جایگاه خطیر و موثر آن توجه نشود، می‌تواند باعث تخریب و تغییر فرهنگ اصلی کشور شود، فلذا همه ارکان نظام باید به صداوسیما به عنوان جایگاهی که می‌تواند چنین اثرات شگرفی داشته باشد، توجه و کمک کنند و بر همین اساس هر کمکی از ما در جهت رفع مشکلات بر بیاید، دریغ نمی‌کنیم.

درویشیان اضافه کرد: موضوع تلویزیون اینترنتی بر خلاف قانون است. برخی به دنبال نقض حاکمیت اصل 175 قانون اساسی هستند که بنده به بخش مربوطه تأکید کردم به عنوان بازرسی ویژه پیگیری شود؛ طبق قانون اساسی هر نوع تلویزیون باید تحت پوشش صداوسیما باشد.

در ابتدای این جلسه هم‌اندیشی، انصاری سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان مواردی را درخصوص عملکرد معاونت سیما مطرح کرد.

سیدمرتضی میرباقری نیز با بیان اینکه رسانه ملی کاملا همگام با قوه قضائیه حرکت می‌کند، گفت: سرمایه اجتماعی قوه قضائیه و به تبع آن سرمایه اجتماعی نظام با اجرای طرح تحول قضایی بالاتر رفته است. از این قبیل جلسات هم‌اندیشی استقبال می‌کنیم و هر اندازه که سازمان بازرسی از سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و از سوی دیگر با روند برنامه‌سازی‌ها و مکانیزم‌ها و آسیب‌های سازمان صداوسیما اطلاع داشته باشد، هم‌فکری بیشتری به وجود می‌آید و افق نگاه‌ها نزدیک‌تر و ارزیابی دقیقتر می‌شود و ببینیم شما چه کمکی می‌توانید به ما کنید تا کیفیت کار بالاتر برود.

معاون سیمای سازمان صداوسیما با بیان اینکه60  درصد از بودجه رسانه ملی از طریق بخش بازرگانی تأمین می‌شود، افزود: ما پخش برنامه‌های مشارکتی و مشارکت بخش بازرگانی در برنامه‌ها را ذلت می‌دانیم و متأسفانه هر چه می‌گذرد دولت سهم بازرگانی را در بودجه رسانه ملی پررنگ‌تر می‌کند./ ایسنا