قاضی مسعودی مقام اظهار داشت: آنهایی که به متهمان توصیه می‌کنند در دادگاه حاضر نشوید، تصاویر و صداهایشان وجود دارد.

 

MasoodiMaqam.jpg (90 KB)

 

در این جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام بیان کرد: متهم ریاحی متواری است و در دادگاه حاضر نشده است. بنابر مستندات پرونده، اظهارات وی علیه خودش و دیگر متهمان در پرونده وجود دارد. ضبط وثیقه او در حال انجام است، توصیه‌ای که به آن‌ها می‌شود این است که بدانند تمام پلاک‌های ثبتی در کانادا، ایران، انگلیس و امارات در پرونده وجود دارد و ما خط قرمز نداریم. مدارک و مستنداتی که در این پرونده وجود دارد برای تشکیل دیگر پرونده‌ها به دادسرا فرستاده می‌شود، ما تمام این گزارش‌ها را به رئیس قوه قضاییه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما آنقدر وقت داریم که بخواهیم تمام مستندات را بررسی کنیم تا جایی که برخی اسناد از پرونده خارج شد و سند جایگزین داشت که ما همه آن را مطابقت سازی کردیم و لذا این سندها منطبق به واقع است و 3 قاضی آن را بررسی کرده‌اند. اینکه برویم ارز جایگزین بخریم درست نیست. نمی‌شود ارزی که برای تعادل و سیاست‌های پولی بانکی بانک مرکزی است را از خارج از کشور وارد نکنیم و ارزهای موجود داخلی را جمع‌آوری کنیم. این کار صددرصد خلاف و غیر قانونی است. بارها به شما اعلام شده است ارز را نفروشید، اما این کار انجام شد و ارزهایی که قرار بود وارد کشور شود، وارد نشد و نتیجه آن شد که میلیاردها یورو و دلار به احدی از آقایان داده شود.

قاضی مسعودی مقام افزود: کاتالیست‌های تقلبی می‌آورند و می‌گویند تولید داخل است. از آن طرف پتروشیمی آتش می‌گیرد، بیمه وارد می‌شود، پول پرداخت می‌کند؛ آن آقا 30 درصد کارمزد می‌گیرد و عنوان می‌کند که محصولات آنجا بوده است. چطور می‌شود فردی که در پتروشیمی شازند اراک 4 میلیون و 400 میلیون تومان حقوق می‌گرفته است، تبدیل می‌شود به شخصی که دارای میلیاردها ارز خارجی و سرمایه خارجی است؟ چرا  ارز را از داخل می‌خریدید و به یک شرکت می‌دادید تا آن را بفروشند؟ سرمایه‌های کشور را هم خارج کردید و باعث افزایش و تورم صددرصدی ارز شدید.

در ادامه قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: دوشنبه ٦ مرداد جلسه بعدی در مجتمع امام خمینی ساعت ٩ صبح برگزار می‌شود./ ایسنا