حمیدرضا گودرزی اظهار داشت: پرونده موکلم به هیات عمومی دیوان عالی کشور ارجاع شد تا توسط قضات دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

 

Gozadri.jpg (100 KB)

 

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش محمدعلی نجفی، گفت:  شعبه 41 دیوان عالی کشور برای سومین بار، رای صادره مبنی بر محکومیت موکلم به قتل عمدی را نپذیرفت و استدلال دادگاه را نپذیرفته و قتل را همچنان شبه عمدی دانسته است. در نتیجه پرونده با تهیه گزارشی به هیات عمومی دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد تا این بار توسط قضات کیفری دیوان عالی مورد بررسی و اظهارنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: هیات عمومی دیوان عالی در این رسیدگی یا رای شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران در مورد محکومیت نجفی به قتل عمدی را تایید خواهد کرد که برای اجرا به اجرای احکام ارسال می شود و یا اینکه رای را نقض کرده و نظر شعبه 41 دیوان عالی کشور و شبه عمدی بودن قتل را تایید خواهد کرد که پرونده به شعبه هم عرض دادگاه کیفری یک استان تهران مجددا ارجاع خواهد شد و آن شعبه با توجه به استدلال دیوان عالی مبنی بر شبه عمدی بودن، رای لازم را صادر خواهد کرد.

گودرزی اضافه کرد: اولین اتهام قتل عمد است که برای تعیین تکلیف در مورد شبه عمد یا عمدی بودن آن، پرونده به هیات عمومی ارسال شد. اتهام دوم ایراد جرح به خانم میترا استاد است که شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران آقای نجفی را به تحمل 4 سال حبس محکوم کرده بود که شعبه دیوان عالی این محکومیت را نقض بلاارجاع کرد و آن را قابل تعقیب ندانست؛ لذا این اتهام منتفی شد. اتهام سوم موکلم نگهداری سلاح غیرمجاز است که دادگاه او را به یک سال و سه  ماه حبس محکوم کرده که شعبه 41 دیوان عالی کشور به ریاست آقای رازینی این اتهام را تایید و ابرام کرد. به این ترتیب بزرگترین پرونده جنایی تاریخ کشورمان راهی هیات عمومی دیوان عالی کشور شد تا  ظرف روزهای آینده سرنوشت آن تعیین شود./ ایسنا