سازمان پزشکی قانونی کشور در قالب یک فراخوان، مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان را برای ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی، دعوت به همکاری کرد.

 

Sazman_Pezeshkii.jpg (35 KB)

 

سید امیرحسین مهدوی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با این موضوع بیان کرد: تلاش سازمان پزشکی قانونی سازمانی همواره معطوف به بهره گیری از آخرین متد ‌های روز و استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات تجهیزاتی دنیا در انجام فعالیت‌ های حوزه‌های تخصصی و بویژه دو حوزه آزمایشگاهی و تشریح و صحنه جرم بوده است.

وی ضمن اشاره به مشکلات سازمان در خصوص تأمین تجهیزات و مواد مصرفی ادامه داد: تکنولوژی بالای تجهیزات و هزینه‌های زیاد تهیه دستگاه‌ها و مواد مصرفی مورد نیاز آن‌ها از یک سو و تحریم‌های آمریکا از سوی دیگر و مشکلاتی که سالهاست تهیه ملزومات دستگاهی و مواد مصرفی را با مشکلات مختلفی روبرو کرده، سازمان را بر آن داشت تا با اتکا به نیرو‌های متخصص داخلی در راستای خوداتکایی و کاهش وابستگی به خارج از کشور قدم بردارد. در همین راستا مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، اقدامات قابل تقدیری داشته که منجر به ساخت تعدادی از تجهیزات مورد نیاز سازمان شده است. تعدادی از این تجهیزات در گذشته رونمایی شده است و در حال حاضر نیز چند پروژه مهم در دست انجام است که امیدواریم با طی مراحل نهایی تست‌ها و دریافت تاییدیه‌ های لازم، نهایی شده و بخشی از نیاز کشور و این سازمان را به مواد مصرفی مورد نیاز برطرف نماید.

 مهدوی اضافه کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با تدوین دو برنامه تحولی تحت عناوین توسعه پژوهش‌های کاربردی به منظور شناسایی و به کارگیری روش‌های نوین تشخیصی و بهره گیری ازظرفیت شرکت‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در جهت تولید تجهیزات و لوازم تخصصی مورد نیاز، از تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی که امکان فعالیت در بخش‌های مورد نیاز سازمان را دارند، دعوت به همکاری می‌نماید.

وی افزود: فهرست نیاز‌ها و مشکلات احصا شده سازمان و نیز پروپوزال فناورانه در سایت سازمان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. امیدوارم با شناسایی و جلب همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان در تهران و دیگر استان‌ها و بهره گیری از دانش و تجربه محققین و دانشمندان کشورمان، گامی مؤثر درجهت رفع نیاز‌ها و مشکلات حوزه‌های تخصصی سازمان است برداشته شود./ ایلنا