هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١4 متهم دیگر امروز (شنبه) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

 

2712133_649.jpg (100 KB)

 

در این جلسه قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم صمیمی بیان کرد: شما همه اعداد را غلط می خوانید. رقم هایی که شما گفتید خیلی بیشتر است و اگر هست لااقل اقرار کنید. پول‌هایی که از تبدیل ارز گرفتید و شرکت خریدید غلط است. شما ١٢٠ میلیارد گرفتید و شرکت خریدید. در یک سال ١٢٠ میلیارد کسر داشته است و شرکت های متعدد خریده اید. در مورد چند پتروشیمی و پترول باید رسیدگی شود و پرونده به دادسرا ارجاع می شود تا به سایر اتهامات شما مانند پولشویی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: شما از مطلب کذب گفتن ابایی ندارید، تمامی سرمایه شما طی این چند سال مشخص است و سرمایه گذاری شما بعد از خصوصی سازی به این شکل است که در کلی شرکت توانستید سرمایه گذاری کنید و همه آن ناشی از تغییر و فروش این ارزهاست. از صدف عسلویه، لردگان، ایلام، کازرون، فسا، جهرم، داراب و.. که تمامی تاریخ‌ها استخراج شده و غیر از این‌ها اساسا شما درآمدی نداشتید. اساسا امکان ندارد که بتوانید این میزان سرمایه‌گذاری را داشته باشید.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم صمیمی اضافه کرد: حداقل جزیی از صداقت را رعایت کنید. مظلوم نمایی درست نیست؛ شما یک کارمند جز را مسئول همه کاره می کنید؛ یکبار یک حقیقت را در دادگاه بگو.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی خطاب به وکیل متهم صمیمی گفت: شما می‌گویید موکلین شما هیچ اطلاعی نداشتند و مدیران عامل بدون مصوبه هیئت مدیره اقدام کردند، نتیجه منطقی از اظهار نظر شما این است که مدیران عامل بدون اطلاع هیئت مدیره اقدام کردند، اما اینطور نیست. مگر می‌شود هیئت مدیره از موضوعاتی به این مهمی اطلاعی نداشته باشد و کارمندان جز این کار را انجام داده باشند، در این دادگاه با بن‌بست مواجه هستید.

قاضی همچنین خطاب به متهم ملکی شمس‌آبادی گفت: شما ارز را آورده‌اید و فروخته‌اید و دوباره آن را خریده‌اید و اسناد آن وجود دارد؛ شما که ارز را آوردید، چرا فروختید؟ حاشیه نروید، صداقت را رعایت کنید و از اظهارات کذب خودداری کنید. تهدیداتی که کرده‌اید، اقدامات و فشارهایی که به سیستم‌ وارد کردید؛ جناب‌عالی، اقوام، فرزند و برادتان را به سیستم می‌فرستید و غیر مستقیم تهدید ‌می‌کنید، بدانید که سفره این مسائل برچیده شده است./ ایسنا