مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارایه خدمات رایگان به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی خبر داد.

 

61712735.jpg (73 KB)

 

حسن روحانی نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در رابطه با این موضوع بیان کرد: این نشست با محور ارایه خدمات رایگان قضایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، راه اندازی سامانه نوبت دهی آنلاین و ارایه خدمات نوین در دوران شیوع کرونا برگزار شده است.

وی ادامه داد: سامانه مواسات یکی از اقدامات انجام شده است. از کمیته امداد ورییس بهزیستی دعوت شد و با تفاهم نامه ای که با این دو سازمان امضا شد، امروز محرومین در مراجعه به دفاتر خدمات قضایی مبلغی را نباید پرداخت کنند. تاکنون چند ده هزار نفر از افراد محروم در آستانه این هستند، از خدمات رایگان دفاتر ما استفاده کرده و مشمول تفاهم نامه شوند. یکی دیگر از اقدامات ما سامانه نوبت دهی الکترونیک در دفاتر خدمات قضایی است که با توجه به شیوع کرونا از اواخر سال 98 موضوع ارایه خدمات غیرحضوری مورد توجه قرار گرفت.

1200 دفتر خدماتی که در سراسر کشورند امروز مجهز به نوبت دهی الکترونیک هستند و مردم می توانند با مراجعه به سایت کانون دفاتر الکترونیک قضایی وارد قسمت نوبت دهی الکترونیک شوند و هر دفتری که را که تمایل داشتند انتخاب کنند و در روز و ساعت دلخواه به دفاتر مراجعه کنند.

روحانی نیا افزود: با تلاش رییس قوه موضوع دادرسی الکترونیک و دادرسی مجازی در دستور کار قرار گرفته است و بعنوان پایلوت در استان خراسان جنوبی این اتفاق صورت گرفته و چند صد جلسه تشکیل شده است. ما طرحی در مرکز فناوری قوه اجرایی کردیم که مردم به جای اینکه در جلسات دادگاه حاضر شوند، می‌توانند در دفاتر خدمات قضایی حاضر شوند و به صورت غیرحضوری با مرجع قضایی ارتباط پیدا کنند و این امر فرصت خوبی است برای اینکه در وقت و انرژی صرفه جویی کنیم. این فرایند هنوز در کل کشور اجرایی نشده اما در یکی دو استان عملیاتی  شده و آثار مثبتی داشته است. ان شاءالله با دفاتر خدمات در سراسر کشور زمینه توسعه این طرح به زودی فراهم خواهد شد.

مدیرعامل کانون دفاتر حدمات الکترونیک قضائی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات‌ الکترونیک قصایی برای ملاقات مجازی با زندانیان گفت: در این راستا دادستان تهران و سازمان زندان ها پیگیر این موضوع هستند و آخرین قدم ها در حال انجام است. امروز یک تست انجام می‌شود که در صورت تایید کارشناسان در سطح گسترده‌تری پیگیری می‌شود./ ایسنا