بابک محبوب علیلو اظهار داشت: همه در برابر حقوق عمومی و بیت المال مسئولیت داریم و نباید اجازه دهیم  کسی با دلال بازی و سوء استفاده از خلا‌های قانونی و اجرایی اراضی ملی و دولتی را چپاول کند.

 

2761870_821.jpg (103 KB)

 

بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در این رابطه بیان کرد: امروز بخش عمده‌ی از پرونده‌های مطرح در دادسرا و محاکم قضایی مربوط به اختلاقات ناشی از مالکیت و تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال است و با اجرای درست قانون جامع حدنگار می‌توان این مشکلات را رفع و مالکیت دولت و اشخاص را ثثبیت کرد. با اجرای این قانون به طور ویژه از سوء استفاده افراد سودجو که ید طولانی در زمین خواری دارند جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ حقوق و منافع عمومی همه دستگاه‌های اجرایی در یک تعامل سازنده و همکاری تنگاتنگ موظف و مکلف به تسریع در اجرای قانون جامع حدنگاری هستند. در همه حال حقوق بیت المال، دولت و اشخاص باید حفظ شود. هرچند آمار‌ها حاکی از موفقیت و اثربخش بودن اقدامات انجام شده داشته، اما هنوز خلاء‌هایی وجود دارد که باید شناسایی و جبران شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی افزود: برای مبارزه با پدیده زمین خواری، حذف دلال بازی و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی بهترین راه اجرای قانون حامع حدنگاری است که لازم است همه دستگاه‌های مسوول نسبت به آن اهتمام کنند. دستگاه قضایی در نظارت بر اجرای این قانون جدی است و به موارد ترک فعل از سوی دستگاه‌های اجرایی ورود خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی زمان بندی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: مدیران و مسوولان مربوطه باید در راستای تحقق هدف‌های پیش بینی شده در قانون جامع حدنگار و عمل کنند.

لازم به ذکر است این قانون مجموعه فعالیت‌های شامل تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به‌روزرسانی آن است./ ایلنا