سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: نادر مختاری اساساً در آبان 98، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود به جرم سرقت بوده و در اغتشاشات حضور نداشته است.

 

77nafar.jpg (65 KB)

 

وی با اشاره به سوابق کیفری متعدد نادر مختاری با عنوان سرقت ادامه داد: جرایم وی کیف قاپی و سرقت‌های متعدد بوده که به همین دلیل در مجموع به هشت سال حبس و رد مال محکوم شده است. این فرد از ششم بهمن 94 در ندامتگاه تهران بزرگ نگهداری ‌شده است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران افزود: محکوم علیه از ابتدا که به زندان معرفی شده، بیماری تنگی نفس داشت و به علت ابتلا به بیماری و علی‌رغم پیگیری‌های جدی درمانی و چندین مرحله اعزام به بیمارستان‌های مختلف، متاسفانه در روز شنبه 29 شهریور 99 فوت می‌کند.

به گفته مدیرکل زندان‌های استان تهران مرحوم مختاری در زمان اغتشاشات آبان 98 در زندان و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده و ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه این محکوم در زمان اغتشاشات بازداشت و به علت ضربه باتون به کما رفته کذب محض است. این محکوم به دلیل نداشتن شرایط در سال 98 حتی یک ساعت نیز از مرخصی خود استفاده نکرده است./ ایرنا