حسن درویشیان  اظهار داشت: در جریان بررسی تخریب یک آلونک در بندرعباس، مشخص شد که اقدام صورت گرفته از سوی مأموران شهرداری برای تخریب این آلونک، هیچ یک از تشریفات قانونی را طی نکرده و برخورد قانونی با مقصران حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

 

Aloonak.jpg (79 KB)

 

حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ایجاد واحد واکنش سریع در بخش‌های مختلف نظارتی و قضایی دستگاه قضا برای رسیدگی به موضوعاتی که بهدلیل برخی حساسیت‌های اجتماعی باید با فوریت پیگیری شوند، بیان کرد: در موضوع تخریب آلونک در بندرعباس، اداره کل بازرسی استان به صورت شبانه شهردار و 13 نفر از افراد دخیل و مرتبط با این موضوع را دعوت کرد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در جریان بررسی این موضوع مشخص شد که اقدام صورت گرفته از سوی مأموران شهرداری برای تخریب این آلونک، هیچ یک از تشریفات قانونی نظیر کسب مجوز مقام قضایی یا حضور نیروی انتظامی را طی نکرده که این کار واجد وصف کیفری تشخیص داده شده و برخورد قانونی با مقصران حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، چند روز پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد ماموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب آلونک یک زن هستند؛ زنی 35 ساله که سرپرست خانوار است. این کلیپ که یادآور ماجرای «آسیه پناهی» زن 60ساله کرمانشاهی بود که 30 اردیبهشت سال گذشته در گیر و دار جلوگیری از تخریب آلونکش توسط لودرِ ماموران شهرداری کرمانشاه جان باخت، احساسات کاربران را بسیار جریحه‌دار کرد. در این میان زن جوان برای جلوگیری از تخریب اتاقکش که گفته می‌شود جزو اراضی ملی است، دست به خودسوزی زد و در حال حاضر با 17 درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.

ساعتی از تخریب اتاقک و خودسوزی زن جوان نگذشته بود که تعدادی از مسئولان هرمزگان و بندرعباس ازجمله استاندار هرمزگان و دادستان بندرعباس نسبت به این کلیپ واکنش نشان دادند و این اقدام ماموران شهرداری را «نامناسب، نادرست و به دور از تدبیر» عنوان کردند./ میزان