مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی اظهار داشت: با آزادی آخرین زندانی زن که به علت ارتکاب جرم غیرعمد محبوس بود، زندان‌های این استان از زنان زندانی جرایم غیرعمد خالی شد.

 

157732714.jpg (131 KB)

 

رضا استاجی مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی امروز (سه شنبه) در رابطه با این موضوع بیان کرد: امسال پنج تن از زنان مجرم غیرعمد در استان از بند رهایی یافتند که آخرین آنان، که به تازگی آزاد شد، بانویی با بدهی 125 میلیون ریالی بود که با کمک و حمایت خیران رهایی یافت.

وی ادامه داد: خیران برای آزادی این زن زندانی 100 میلیون ریال کمک کردند و خانواده این زن نیز 25 میلیون ریال دیگر از مبلغ بدهی را فراهم کردند.

وی افزود: اکنون هیچ زندانی زیر 18 ساله ای در کانون اصلاح و تربیت استان در بجنورد وجود ندارد و این ستاد با کمک خیران و به خصوص زنان خیر تلاش می کند تا هیچ زن و زندانی زیر 18 ساله ای به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در حبس نماند. تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندانها است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های تردد و برگزاری مراسم های عزاداری و سایر موارد نیز اشاره کرد و افزود: از هم استانی ها می خواهیم که در صورت تمایل بخشی از هزینه های صرفه جویی شده ناشی از برگزار نشدن مراسم های خود، از جمله عزاداری را به ستاد دیه پرداخت کنند تا منجر به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شود.

لازم به ذکر است؛ هم اکنون حدود هزار و 400 مددجو در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند که 2 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند./ ایسنا