غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: حکم پرونده روح الله زم از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

 

2883307_853.jpg (72 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در سی و ششمین نشست خبری خود در رابطه با این موضوع بیان کرد: حدود بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر وکلا و اعتراضات انجام شده در این زمینه، گفت: ما در حوزه وکالت هیچ ادعایی جز اجرای قانون نداریم.

وی ادامه داد: استقلال وکلا را به رسمیت می‌شناسیم و وظایف خودمان را نیز که در قانون برای قوه قضاییه پیش‌بینی شده است، معتقد هستیم که باید به نحو شایسته‌ای انجام گیرد. هم در قانون لایحه استقلال کانون وکلا و هم در قانون نحوه اخذ پروانه وکالت، طی 4 ماده وظایف نظارتی برای قوه قضاییه پیش بینی شده که البته نظارت‌های کاملاً مشخص و چهارچوب دار است. آنچه که در قوه قضاییه مد نظر است، صرفاً اجرای همین وظایف نظارتی در قانون، نه بیشتر و نه کمتر است. این ظرفیت پیش بینی شده در قانون که به نوعی مورد غفلت قرار گرفته بود تاکید شده که این ماموریت محوله به قوه قضاییه در چارچوب قانون با رعایت سایر ضوابط و مقررات قانونی که ناظر بر استقلال وکلا و فعالیت مستقل وکلا در جامعه حقوقی و قضایی کشور، اجرا شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد برخورد با ترک فعل‌های احتمالی در ماجرای آب گرفتگی خوزستان، اضافه کرد: اعزام رئیس سازمان بازرسی کل کشور به منطقه گویای عزم و اراده جدی قوه در بررسی علل، زمینه‌ها، قصور و تقصیرات احتمالی هر یک از مقامات ملی یا استانی در منطقه است که با پایان ارزیابی‌ها و ارائه گزارش تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور حکم بدوی برای شهیندخت مولاوردی، گفت: رای صادره غیر قطعی است و چنانچه حکم قطعی صادر شود، نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد./ میزان