شعبه ویژه شورای حل اختلاف زرتشتیان امروز با حضور جمعی از مسئولان دادگستری و شورای حل اختلاف استان تهران افتتاح شد.

 

13103489_811.jpg (65 KB)

 

صبح امروز (دوشنبه بیست و چهارم آذر ماه) آیین افتتاح شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف با حضور حسن زاده رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران، مهدوی رییس شورای حل اختلاف تهران و اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی و موبد موبدان در انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد. حسن زاده معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: افتتاح شورای حل اختلاف زرتشتیان می‌تواند به صورت پایلوت هم اجرا شود و اگر شرایط مساعد گردد، حتی در اصفهان نیز می‌توان این شورا را افتتاح کرد.

وی ادامه داد: افتتاح شورای حل اختلاف زرتشتیان گامی است برای اینکه همه امکانات بسیج خواهد شد تا در این نهاد قضایی، اقدامات خوبی انجام شود.

مهدوی معاون قضایی رییس کل و رییس شورای حل اختلاف استان تهران نیز گفت: این شورای حل اختلاف به این منظور راه اندازی شده که اگر زرتشتیان عزیز اختلافی داشته باشند، به صورت درون خانوادگی مشکلاتشان رفع شود.

وی افزود: اگر سایر ادیان در استان تهران همچون کلیمیان و مسیحیان هم چنین درخواستی داشته باشند، ما درخواست آن‌ها را اجابت می‌کنیم.

در ادامه اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف این شورا، حل اختلاف است نه اینکه پرونده‌ای به پرونده‌ها اضافه شود.

در پایان مراسم رونمایی شعبه زرتشتیان برگزار و اسامی اعضای منتخب این شورا اعلام گردید./ میزان