رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: شرایط کنونی کولبری در استان کرمانشاه قابل قبول نیست و باید ساماندهی شود.

 

61821242.jpg (77 KB)

 

آیت‌الله ابراهیم رئیسی عصر امروز (جمعه) در پایان سفر دو روزه خود به استان کرمانشاه در جمع بندی این سفر در جمع خبرنگاران، با اشاره به نشست ها و دیدارهایی که در این سفر داشته، بیان کرد: در نشستی که با همکاران قضایی خود در استان کرمانشاه داشتیم تنگناها، مشکلات و پیشنهاداتی مطرح شد و یکی از مسائل مطرح شده، موضوع کولبری بود که امروز هم در سفر به شهرستان پاوه مسئولین و مردم آنجا هم این مشکل را مطرح کردند و البته قبلا در نشستی با استاندار نیز این موضوع را بررسی کردیم و قرار بر این شد که پیشنهاداتی که برای رفع این مشکل وجود دارد را در کارگروهی زیر نظر استاندار تا ظرف یک ماه آینده مطرح و مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم این راهکارها چگونه می تواند مشکل کولبری را حل کند.
وی ادامه داد: آنچه ما به آن تاکید داریم این است که کولبری باید ساماندهی شود، چراکه شرایط فعلی، شرایط قابل قبولی نیست. به نظر می رسد بازارچه های مرزی می تواند فعال شود تا هم کار صادرات و واردات بخوبی در آن انجام گیرد، هم نظام‌مند شود و هم اینکه مرزنشینان نیز از آن بهره مند شوند و از طرف دیگر سازمان های مربوطه بتوانند کاملا نظارت بر صادرات و واردات داشته باشند.
رئیسی متذکر شد: ساماندهی نظام صادرات و واردات به نحوی که همه دستگاه های مربوطه بتوانند نظارت کنند و هم اینکه مرز نشینان به اشتغال برسند، کاری است کاملا شدنی و کار پیچیده و دست نیافتنی نیست. حتی اگر این کار در کرمانشاه انجام شود، می تواند در استان های همجوار هم به این شکل عمل کرد.
رئیس قوه قضائیه در رابطه با کاهش تعداد پرونده های معوقه اضافه کرد: حرکت خوبی در دادگستری استان برای کاهش تعداد پرونده های معوقه صورت گرفته، به گونه ای که تاکنون حدود 70 درصد این پرونده ها تعیین تکلیف شده اند. البته باید تلاش شود تا دیگر پرونده ها با تعویق همراه نشود و برای آن دسته از پرونده هایی که می شود آنها را با صلح و سازش ختم کرد، با رضایت شاکی خصوصی آنها را پایان داد. این کار ریش سفیدی و کدخدامنشی اقدام خوبی است که در کرمانشاه بسیار موفق بوده و در این راستا باید از افراد بانفوذ در اقدام و مذاهب مختلف که در بخش های مختلف استان در جهت صلح و سازش نقش آفرینی می کنند، تشکر کرد. تاکید داریم پرونده های مربوط به مشکلات خانوادگی، مسائل مالی و آن‌دسته از پرونده هایی که می تواند با صلح و سازش ختم شود از این روش پسندیده که مورد تاکید دین ما قرار دارد به مصالحه کشیده و به دادگاه و محاکم قضایی کشیده نشود./ ایسنا