سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: مسئولان و دولتمردان وظیفه دارند در شب عید با رفع دغدغه‌های جامعه، دسترسی مردم به کالاهای مورد نظرشان را تسهیل کنند.

 

Reisi132.jpg (68 KB)

 

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز دوشنبه (18 اسفند) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در رابطه با این موضوع بیان کرد: آنچه امروز ما در جامعه، سفرهای استانی، گزارش‌های خبری صداوسیما و به واسطه ارتباط با مردم و نخبگان و دغدغه‌مندان مشاهده می‌کنیم حاکی از این است که امروز هم تولیدکننده هم توزیع کننده هم مصرف کننده ناراحت هستند.

وی ادامه داد: مدیریت زنجیره تولید، تامین و مصرف آنچنان دست نیافتنی و پیچیده نیست که در فقدان آن وضعیتی برای دلالان فراهم شود تا آن‌ها عرصه را بر مردم، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تنگ کنند.

رئیس قوه قضاییه زنجیره تولید، تامین و مصرف را فرآیندی قابل مدیریت کردن دانست و افزود: این مدیریت می‌تواند مردم را در دستیابی به کالای مورد نظرشان کمک کند؛ امروز سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، تعزیرات حکومتی، وزارت صمت و بخش‌های مختلف در رابطه با مدیریت زنجیره تولید، تامین و مصرف، مسئولیت قانونی بر عهده دارند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان وظیفه دارند در شب عید با رفع دغدغه‌های جامعه، دسترسی مردم به کالاهای مورد نظرشان را تسهیل کنند، گفت: قوه قضاییه آماده است که در تمام شهرهای کشور به دولت و بخش‌های مسئول در جهت دستیابی به مدیریت بهتر زنجیره تولید، تامین و مصرف کمک کند.

در این جلسه علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز از تشکیل کارگروه ویژه نظارتی برای نظارت بر بازار مرغ توسط این دادستانی خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقات میدانی و پرونده‌های قضایی، عدم نظارت نهادهای نظارتی موجب شده تا نهادههای دامی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند به دست مصرف کننده واقعی نرسیده و در بازارهای سیاه با ارقام نجومی به تولید کنندگان عرضه شوند. در همین راستا چند شبکه توزیع نهادههای دامی در استانهای خوزستان، مازندران، مرکزی، قزوین و تهران شناسایی و 13 دلال غیرمجاز در این خصوص دستگیر شدند که در خارج از سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی اقدام به احتکار، گرانفروشی، ایجاد بازار سیاه و قاچاق نهادههای دامی نموده و موجب اخلال در امر تولید مایحتاج عمومی مردم را فراهم آورده بودند.

وی افزود: این افراد در تحقیقات اولیه به خرید و فروش نهاده‌های دامی چند برابر قیمت دولتی اعتراف کرده و در اغلب موارد متهمین مدعی شدهاند که با جعل اسناد و پرداخت رشوه به مدیران استانی مرتکب این قبیل جرایم شده اند که تحقیقات در این خصوص و شناسایی عوامل احتمالی به ویژه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست.

دادستان تهران همچنین از تشکیل تیم بازرسی مشترک با مدیریت دادستانی تهران و حضور نمایندگانی از دستگاه‌های ذی ربط تشکیل به منظور نظارت و بازرسی و حضور میدانی خبر داد./ ایلنا