رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشت: ما اعتقاد داریم کانون‌های وکلا از زمره قانونی که قرار است تصویب شود، خروج موضوعی دارد؛ قرار دادن وکالت در زمره کسب‌وکار چیزی جز افکار پوپولیستی نیست.

 

Koosha.jpg (68 KB)

 

دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری در در ارتباط با کسب‌وکار تلقی شدن وکالت و پیامدهای این موضوع برای مردم بیان کرد: ما اعتقاد داریم این اتفاق نباید بیوفتد و کانون‌های وکلا از زمره قانونی که قرار است تصویب شود، خروج موضوعی دارد. آنها می‌خواهند به بهانه اشتغال‌زایی حاکمیت قانون را نقض کنند، یکی از پیامدهای آن این است که کانون وکلای دادگستری بین‌المللی ما را از زمره خود به بهانه نقض استقلال خارج می‌کند، قرار دادن وکالت در زمره کسب‌وکار چیزی جز افکار پوپولیستی نیست.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها و موسسات درصدد جذب دانشجویان حقوق هستند و بدیهی است فارغ‌التحصیلان حقوق به دلیل بی‌رویه بودن جذب به صورت بیکار درآیند اما ما از مجلس انتظار داریم با بصیرت و درایت و مدیریت طرح‌هایی را مطرح کنند که ضمن آن‌که جوانان به اشتغال درمی‌آیند، قوانین موضوعه نیز رعایت شود.

نایب رئیس اسکودا نیز در توضیحی گفت: در هیچ قانون و طرحی اعلام نشده است که آزمون وکالت قرار است حذف شود. حتی اگر وکالت کسب‌وکار تلقی شود نیز بازهم آزمون وکالت برگزار می‌شود و در هیچ جای قانون اعلام نشده است که ظرفیت آزمون برداشته شود و کانون آزمون برگزار نکند. تا قانون اخذ کیفیت پروانه وکالت هست ما تابع این قانون هستیم و عجیب این است که با وجود این‌که این قانون هم‌چنان پابرجاست، مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس صحبت از حذف کمیسیون 3 نفره تعیین آزمون وکالت می‌کند و عجیب‌تر این است که مجلس در ارتباط با چیزی که حق قوه قضائیه یعنی تعیین ظرفیت آزمون وکالت است دخالت می‌کند./ ایسنا