رئیس قوه قضاییه عصر روز پنجشنبه در دیدار وزیر و جمعی از مسئولان بهداشت و درمان کشور و دست‌اندرکاران تولید واکسن مقابله با کرونا، ضمن تقدیر از تلاش‌های پزشکان و کادر درمان برای صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، در رابطه با این موضوع بیان کرد: حقیقتاً مجموعه بهداشت و درمان در دوران شیوع کرونا که فراگیری آن در جهان شرایط ویژه‌ای برای ما و مردم دنیا به وجود آورده، خوش درخشیده و موفقیت‌های زیادی به دست آوردند.

وی ادامه داد: نظر متخصصین باید زمینه‌ساز تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه زندگی اجتماعی باشد و حقیقتاً با بعضی محدودیت‌ها می‌توان از بسیاری خسارت‌های غیرقابل جبرانی که شاهد آن هستیم، کم کرد. بالا رفتن آمار خسارت‌های انسانی برای همه نگران‌کننده است و به هیچ وجه قابل قبول نیست، توجه به نظرات متخصصان برای همه بخش‌ها ضروری است. وقتی نظر صاحب‌نظران این است که الان خطری کشور یا شهر و منطقه‌ای را تهدید می‌کند، حتماً باید به آن توجه شود. این وضعیتی که یک باره بعد از تعطیلات نوروزی در کشور به وجود آمد، نشان می‌دهد که باید به طور جدی به نظرات متخصصان بهداشت و درمان توجه شود.

رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: کسانی که برای کسب منفعت به مردم رحم نمی‌کنند، یک جرم معمولی انجام نمی‌دهند و مرتکب خیانت شده‌اند که نه ما و نه ملت از آن‌ها نمی‌گذریم و خدا هم از آن‌ها نخواهد گذشت.

رئیسی مساله واکسیناسیون را دغدغه مردم و موضوعی مهم دانست که نقش زیادی در آرامش و امنیت ذهنی مردم خواهد داشت و گفت: واکسن از هر کجا تهیه و از سوی مجموعه متخصصین وزارت بهداشت تایید شود، مردم استفاده می‌کنند. البته که برای مردم دلنشین‌تر است، تا واکسن تولید داخل را استفاده کنند./ ایسنا