معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: بلاتکلیف بودن کل یا بخشی از مهریه زنان سرپرست خانوار مددجو که در سند طلاق آن‌ها قید شده است، دلیل یا مستند قانونی برای اعلام توانمند شدن آن‌ها نیست و مستمری ماهیانه آن‌ها قطع نخواهد شد.

جعفر صباغیان دلویی صبح امروز (شنبه) با تاکید بر اینکه در صورت وجود سند معتبر قانونی مبنی بر دریافت مهریه یا سهم والارث مبنی بر اثبات توانمندی مددجویان می توان مانع پرداخت مستمری ماهیانه آن ها شد، در این رابطه بیان کرد: هر نوع نگارش در سند طلاق زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد مبنی بر اینکه وضعیت مهریه یا بخشی از آن مشخص نشده دلیل بر قطع مستمری ماهیانه و خارج شدن از لیست مددجویی نیست.

وی ادامه داد: وکلای خیر و نیکوکار زیادی در نقاط مختلف کشور به صورت رایگان به مددجویان کمیته امداد و خانواده های آن ها ارائه خدمت حقوقی و قضایی می کنند، براساس آخرین آمار موجود در حال حاضر 611 میز خدمت حقوقی در شهرستان ها و مراکز استان های کشور در محل کمیته امداد امام خمینی فعالیت دارند. وکلای نیکوکار بدون کوچکترین چشم داشتی به دنبال حل مشکلات مددجویان هستند و به این قشر از جامعه خدمات مشاوره‌ای یا معاضدت قضایی ارائه داده و پرونده‌های آن‌ها را در محاکم قضایی پیگیری می‌کنند. کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نیز با توجه به نقش آنها، در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد(ره) دارند، چراکه بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد افزود: در همین ارتباط یک هزار و 745 وکیل نیز برای احقاق حقوق مددجویان و خانواده های تحت پوشش آن ها علاوه بر پاسخگویی مسایل حقوقی آن ها را به صورت رایگان به انجام می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی های اجتماعی در جامعه دارد، اضافه کرد: سال گذشته بیش از دو هزار پرونده توسط وکلای نیکوکار در محاکم قضایی به سرانجام رسید که بخشی از این پرونده‌ها تبدیل به صدور حکم و قسمتی نیز همچنان در دست پیگیری است./ ایرنا