مدیر ندامتگاه زنان استان تهران طی دیدار با خانواده‌های زندانیان در سالن ملاقات، پای حرف‌های فرزند یکی از آنان نشسته بود که هیچ امیدی به جلب رضایت شاکی مادرش نداشت.

صغری خدادادی، مدیر ندامتگاه زنان استان تهران در رابطه با این موضوع بیان کرد: هفته گذشته در بازدید از سالن ملاقات، دختر جوان یکی از زندانیان درددل کرد، وی تنها فرزند خانواده بود، پدرش فوت کرده و مادرش به دلیل بدهی سنگین مالی و داشتن شاکی زندانی بود. این خانم نامزد نیز داشت، ولی به محض زندانی شدن مادرش، نامزد وی نیز او را ترک کرده و دیگر حاضر به ازدواج با وی نبود.

وی ادامه داد: خانواده‌های زندانیان بدون آن که جرمی مرتکب شده باشند، دچار مشکلاتی مانند رانده شدن از گروه همسالان و اجتماع می‌شوند. فرزند این زندانی بدون آن که نقشی در جرم مادرش داشته باشد، از سوی اطرافیان و نامزدش طرد شده بود.

مدیر ندامتگاه زنان افزود: بسیاری از زنان زندانی که درگیر مشکلات مالی شده اند، از قانون آگاهی نداشته و تحت تاثیر افراد دیگر دست به ایجاد صندوق‌های خانگی و یا امضای چک، سفته و اوراق بهادار دیگر می‌کنند که لازم است آموزش‌های اجتماعی در سطح وسیع از طریق صداوسیما، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌ها توسعه یابد.

بنا به این خبر، خدادادی و مددکاران ندامتگاه زنان، با تلاش‌های فراوان و کمک ستاد دیه و نیکوکاران استان تهران، توانستند با پرداخت بدهی این زندانی وی را آزاد کرده و در مراجعه به خانه‌ای که فرزندش تنها و بدون اطلاع از این تلاش‌ها زندگی می‌کرد، وی را غافلگیر کردند.

همچنین در این دیدار ناگهانی مادر و فرزند، کارت هدیه و بسته معیشتی نیز به آنان اهدا شد و این مددجو مانند دیگر زندانیان آزاد شده، به مرکز مراقبت بعد از خروج معرفی شد تا از خدمات مشاوره ای، آموزشی، حقوقی، معیشتی و دریافت وام خوداشتغالی بهره‌مند شود./ باشگاه خبرنگاران جوان