غلامحسین اسماعیلی در این نشست خبری در رابطه با مجازات فرزندکشی اظهار داشت: قوه‌قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در این رابطه بیان کرد: قتل را بد‌ترین جنایت می‌دانیم و فرقی ندارد قتل خانوادگی باشد یا بیگانه در هر حال کشتن انسان جنایتی بزرگ است و مسببان باید مجازات شوند و با اجرای مجازات بخشی از بازدارندگی را ایفا کنیم.

وی ادامه داد: حتما ما باید با فرهنگ سازی از این جنایت پیشگیری کنیم و هم به لحاظ مطالعات آسیب‌شناسی و هم به لحاظ اصلاح قوانین در مجلس با تشدید مجازات این قبیل جرایم و باید متناسب و بازدارنده شود و قوه‌قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

اسماعیلی همچنین درباره لایحه حفظ صیانت، کرامت و تعیین امنیت بانوان گفت: خوشبختانه قوه قضائیه در مدتی کوتاه این لایحه را تدوین و به دولت ارسال کرد و امروز در مجلس مطرح است و یک فوریت آن تصویب شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت سرباز راهور از نماینده مجلس اضافه کرد: هنوز جلسات دادگاه برگزار نشده، انشالله در آینده‌ای نه چندان دور برگزار می‌شود.

سخنگو دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره حکم دادگاه کانادایی مبنی بر تروریستی بودن حادثه هواپیمای اوکراینی افزود: هم به موجب قوانین ایران و هم به موجب قوانین بین المللی و اصول کلی حاکم بر قواعد بین المللی به لحاظ وقوع این حادثه در ایران، تنها مرجع صالح رسیدگی دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است و دادگاه‌های سایر کشور‌ها اصلا صلاحیت رسیدگی به موضوع را ندارند و این حکم مبتنی بر حدس و گمان بوده و ارزش قضایی ندارد.

وی ادامه داد: آنچه در کانادا رخ داده اقدامی سیاسی است و رای آن شبیه به بیانیه سیاسی بوده و به دستگاه قضا کانادا اعلام می‌کنم که امروز این کشور مامن مفسدانی شده که تحت تعقیب نیرو‌های نظامی ایران هستند و آقای خاوری نمونه بارز آن است و اگر به دنبال اجرای قوانین هستند کمک کنند تا این مفسدین بازگردند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آزاده نامداری اظهار کرد: بررسی‌های قضایی حاکی از این است که جنایی نیست و بررسی‌های فنی و پزشکی و پلیس همه دلالت بر غیر جنایی بودن پرونده است، اولیای دم از هیچکس شکایت نکردند و پرونده فاقد شاکی است./ باشگاه خبرنگاران جوان