علی بهادری جهرمی اظهار داشت: تجمع ما برای کسب درآمد نیست. اگر کسی هدفش کمک به مظلوم نیست، مرکز وکلا برایش انتخاب اشتباهی بوده است.

علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: تغیرات در نهاد وکالت ضرورت دارد اما سوالی که وجود دارد این است که تفکرات خود برتر بینی که به نهاد وکالت ضربه است، از کجا آمده است؟ این نهاد کنونی، وکالت نیست؛ نهادی که بلد نیست با وکیل متخلف خود برخورد کند حامی مردم نیست؛ البته برای اصلاح نهاد وکالت باید از درون این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: باید همزبان با هم، بدانیم چه می‌کنیم. ما نسبت به آموزش وکیل در کشور ناراضی هستیم، نظام آموزش وکیل با نظام آموزشی قاضی یکی نیست، برای اصلاح آن باید راهکار طراحی شود. مرکز برای اصلاح این نظام آموزشی وارد عمل شد و تعرفه‌ای برای وکلا در نظر گرفت و رئیس قوه قضائیه آن را پذیرفت. شما صد سال ادعای نظام وکالت دارید، اما نمی‌توانستید این کار را انجام دهید؟

بهادری جهرمی افزود: ما ادعا نمی‌کنیم که مرکز فاقد خطا است و ادعا نمی‌کنیم آرمانی‌ترین مدل اجرایی می‌شود، ادعای ما این است داوطلبان سال 98 به بعد یک سر و گردن از افرادی که در سایر نهاد‌ها پذیرفته می‌شوند، بهتر هستند و پیشگامان نهاد وکالت خواهند بود.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اضافه کرد: مرکز وکلا قوه‌قضائیه برای تحقق رسالتی مخصوص ایجاد شده است. این مرکز متشکل از وکلا، مشاوران و کارشناسان رسمی است و طبیعتا تلاش ما هم در سه حوزه تقسیم می‌شود و توسعه خدمات حقوقی و قضایی رسالتی است که مرکز برای آن ایجاد شده است، این مرکز برای احیای حقوق عامه تشکیل شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان