رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اظهار داشت: قوه قضائیه می‌گوید ظرفیت‌ها را بالا ببرید اما رئیس دادگستری برخی استان‌ها در کمیسیون تعیین تعداد کارآموزان با افزایش ظرفیت مخالفت می‌کنند.

دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در نشست خبری امروز خود در رابطه با این موضوع بیان کرد: آزمون وکالت 1400 قطعا هفتم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از کلیه داوطلبان آزمون وکالت 1399 عذرخواهی می‌کنم و همچنان که ما مقصر نبودیم و گلایه‌های زیادی از سازمان سنجش و ستاد ملی مقابله با کرونا داریم زیرا رفتارهای آن‌ها در برابر کانون‌ها غیرقابل توجیه است، ما قصوری نداشتیم اما اراده‌هایی خارج از کرونا وجود داشت که آزمون به تاخیر بیوفتد. در مورد آزمون 1400، آیین‌نامه اخیرالتصویب قابلیت اجرا ندارد و در مورد آزمون تصمیم‌گیری خواهیم کرد که ارتباطی به آیین‌نامه ندارد و از اختیارات کانون‌های وکلا است.

وی افزود: در سال 99، 88500 نفر در آزمون شرکت کردند و ما بیش از 3000 نفر را جذب خواهیم کرد اما در سال 1400، ظرفیت کانون‌ها 20 درصد افزایش خواهد داشت و بیش از 4000 نفر جذب خواهند شد. نکته جالب این است که از یک طرف قوه قضائیه می‌گوید ظرفیت‌ها را بالا ببرید اما رئیس دادگستری برخی استان‌ها در کمیسیون تعیین تعداد کارآموزان با افزایش ظرفیت مخالفت می‌کنند.

نایب رئیس اسکودا نیز اضافه کرد: چیزی به نام حذف آزمون وجود ندارد و کانون‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند زیرا دانشگاه‌ها معیاری برای جذب ندارند.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا در پاسخ به سوال دیگری درمورد آزمون وکالت گفت: کلید آزمون سال 99 به زودی توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، سالم‌ترین آزمون کشور براساس گواهی خود سنجش، آزمون وکالت است و آزمون 25 تیر هم به خوبی برگزار شد و حدودا یک ماه دیگر نیز نتایج آزمون مشخص خواهد شد./ ایسنا