وکیل تسخیری پدر بابک خرمدین اظهار داشت: علی‌اکبر خرمدین هرگز ابراز ندامت نکرده و همچنان بر همان عقیده است که کار بدی نکرده و تصمیم و عمل او حتما بهترین تصمیم بوده است.

حسن امیدوار، وکیل تسخیری پدر بابک خرمدین حسن امیدوار در پاسخ به این پرسش که قاتل بارها ابراز رضایت از عمل خود کرده و صراحتا گفته پشیمان نیست، آیا بعد گذشت ماه‌ها همچنان بر همان عقیده است؟ بیان کرد: علی‌اکبر خرمدین هرگز ابراز ندامت نکرده و همچنان بر همان عقیده است که کار بدی نکرده و تصمیم و عمل او حتما بهترین تصمیم بوده است.

وی ادامه داد: اینکه اولیاء دم رضایت داده‌اند، به چند مسئله مربوط است. نخست خویشاوندی با قاتل، دوم سن بالا و سوم پادرمیانی کسانی که بر این مسئله تاثیرگذار بوده‌اند اما باید این نکته نیز در نظر گرفته شود که پرونده علی‌اکبر خرمدین همچنان در مراحل تحقیقات به سر می‌برد و هنوز هیچ حکمی صادر نشده اما قطع به یقین، قصاص شامل حال قاتل نخواهد شد.

لازم به ذکر است که با وجود پیچیدگی‌های این پرونده، علی‌اکبر خرمدین تنها در صورت درخواست خانواده دامادش که خواهرزاده‌اش نیز بوده، حکم قصاص دریافت می‌کرد و از بابت قتل فرزندانش این حکم برای او صادر نمی‌شود. ماده 220 قانون مجازات اسلامی پدر را در جایگاه ولی دم فرزند قرار می‌دهد و بر اساس آن، پدر به جرم قتل فرزند قصاص نمی‌شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می‌شود و با گذشت اولیای دم تنها از بابت جنبه عمومی جرم ممکن است اکبر خرمدین به 10 سال زندان محکوم شود./ روزنامه آفتاب یزد