پرتو برهانپور در این رابطه بیان کرد: 31 شهریورماه نظر کارشناسی به ما ابلاغ شد که هفتم مهرماه اعتراض خود را به این نظر کارشناسی به بازپرسی اعلام کردیم.

وی ادامه داد: در متن اعتراض، به عدم دعوت از اولیای دم، وکلای آنان، خبرنگاران مجروح و وکیل آنان در صدور نظریه هیات سه نفره، ادعای برخورداری اتوبوس از همه مجوزهای لازم بر خلاف مستندات وزارت راه‌ و شهرسازی مبنی بر اینکه اتوبوس فاقد صورت وضعیت و تردد بوده است، چشم‌پوشی هیات سه نفره از ایرادات جاده محل تردد اتوبوس و نقش ستاد احیای دریاچه ارومیه و اداره محیط زیست استان آذریابجان غربی در هماهنگی سفر، انتخاب اتوبوس موضوع حادثه و اصرار به انتخاب جاده‌ای نامناسب به رغم اذعان راننده به ناآشنایی با شرایط آن اعتراض شد.

برهانپور افزود: از دیگر مواردی که در متن اعتراض به آن پرداخته شده می‌توان به استفاده از اتوبوس فاقد مجوزهای لازم برای حمل مسافر، کوتاهی پلیس راه در متوقف کردن اتوبوس فاقد دفترچه کار و بی‌توجهی به حمل مسافر بیش از ظرفیت اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و پلیس راه کشور همجنین استفاده از اتوبوس فرسوده برای جا به جایی خبرنگاران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در پایان نامه تاکید شده است که نظریه کارشناسی اخیر، خلاف اوضاع و احوال مسلم پرونده بوده، از نظر شکلی نیز ایراد دارد و مطابق قانون فاقد اعتبار است. بنابراین درخواست ارجاع به هیئت پنج نفره کارشناسی را داریم.

برهانپور در پایان ابراز امیدواری کرد که کارشناسان هیات پنج نفره از مسیر عدالت و انصاف خارج نشوند و در تشخیص جزء به جزء علل از دست رفتن  جان عزیز فرزندان این کشور با احتیاط و دقت عمل کنند.

لازم به ذکر است که چند ماه پیش، اتوبوس خبرنگاران و عکاسان در بازگشت از بازدید از تونل زاب در حوالی نقده واژگون شد و به فوت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی (خبرنگاران حوزه محیط‌زیست ایسنا و ایرنا) و مصدومیت 21 خبرنگار و عکاس دیگر انجامید./ ایسنا