سردار هادیانفر اظهار داشت: برخورد با تخلف شیشه‌های دودی غیرمتعارف با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست خبری امروز خود که در محل شهرک آزمایش برگزار شد، ضمن اشاره به مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد جریمه خودروهای شیشه دودی بیان کرد: از مصوبه هیات عمومی دیوان نباید سوءبرداشت شود. دیوان تاکید کرده که فاصله سه متری برای تشخیص درست نیست و عدد سه متر باطل شده و جریمه‌ آن به تشخیص افسر است.

وی ادامه داد: آنچه که دیوان باطل کرده است، مربوط به رفع اثر است، یعنی اینکه دیگر در همان محل نباید برچسب برداشته شود که ما هم موافق هستیم. البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، باید هنگام ترخیص شیشه را نیز اصلاح کند.

هادیانفر اضافه کرد: افسران در برخورد با شیشه‌های دودی می‌توانند به دفعات جریمه کنند، یعنی ممکن است یک‌خودرویی در یک چهارراه جریمه شود و در چهارراهی دیگر نیز اگر مامور پلیس آن را مشاهده کند می‌تواند آن را جریمه کند و محدودیتی در دفعات جریمه وجود ندارد.

وی افزود: معیار تشخیص مامور است و البته شیشه‌های دودی استاندارد و متعارف که تولید کارخانه باشد مشکلی ندارد.

سردار هادیانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه افرادی می‌توانند از شیشه دودی با درصد بالا استفاده کنند، گفت: مقامات و افرادی دارای رده خفاظتی می‌توانند از شیشه دودی استفاده کنند. حتی افراد دارای بیماری به تشخیص کمیسیون پزشکی نیز در صورتی که راننده خودرو بوده و خودرو به نام خودشان باشد می‌توانند با مراجعه به مراکز راهور در شهرها مجوز خود را دریافت کنند.

رییس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: افراد دارای شیشه دودی غیراستاندارد عامل تخلف هستند، هم در مسائل انتظامی وهم در مسائل امنیتی، در تمام کشورها هم با این موضوع برخورد می‌شود./ ایسنا