معاون دادستان تهران اظهار داشت: نوزاد رهاشده در نازی‌آباد در شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) نگهداری می‌شود و وضعیت جسمانی او مطلوب است.

نجف جابری معاون دادستان تهران در بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) بیان کرد: نوزاد رها شده در نازی‌آباد به این شیرخوارگاه منتقل شد و طبق اعلام پرستار شیرخوارگاه، وضعیت جسمی نوزاد مطلوب و صرفاً ورم جزئی پشت سر وی وجود دارد که اکنون در حال معالجه است.

وی ادامه داد: حدود 88 نوزاد وکودک 6 ماهه تا 6 ساله در این محل نگهداری و هزینه‌های آنها از سوی سازمان بهزیستی و کمک‌های خیران تأمین اعتبار می‌شود.

لازم به ذکر است که در پی تماس‌های مردم با اورژانس روز یکشنبه اول خرداد حدود ساعت 19 مبنی بر مشاهده یک نوزاد در سطل زباله‌ای واقع در خیابان محمدی تهران، عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و یک نوزاد پسر یک روزه را به بیمارستان امیر المومنین نازی آباد تحویل دادند. سپس، بازنشر تصاویر این نوزاد با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی و مردم روبرو شد. نهم خرداد نیز سرپرست دادسرای ناحیه 16 تهران از دستور دادستانی تهران مبنی بر نظارت بر روند درمان و مراقبت از نوزاد رهاشده در محله نازی‌آباد تهران خبر داد./ ایرنا