اگر از بابت عدم وصول وجه چک کافرما وجه التزام پیش بینی کرده باشیم، همینکه چک پاس نشد می تونم بگیرم؟

پرسش

سلام من پیمانکار یک برج اداری در شمال تهران هستم، مطابق با قرارداد کارفرما متعهد شد در ماه اول مبلغ چک دو میلیاردی را پاس کند تا ما بعد از اخذ مجوزهای لازم به خردی مصالح و شروع خاکبرداری اقدام کنیم، چک اول پاس شد، و مطابق با قرارداد برای ماه سوم انجام پروژه کارفرما به موجب چک صادر شده، متعهد شده بود که مبلغ 4 میلیارد چک دوم را در موعدش پاس کند، اما این تعهد انجام نشد، و ما نتوانستیم کار را پیش ببریم و بنده سریعاً اظهارنامه ای برای کارفرما ارسال کردم، حالا تو قرارداد از بابت هر روز تأخیر در پرداختی های کارفرما وجه التزام روزانه 1 میلیون تومانی پیش بینی شده، میخواستم بدونم اگر احیاناً کارفرما مبلغ چک دوم را پرداخت نکرد همین که روی چک اقدام کردم، می تونم دعوای مطالبه وجه التزام هم مطرح کنم؟

پاسخ مشاور

پیشنهاد می شود که ابتدا در جهت سازش و مصالحه و مجاب کردن کارفرما به ایفای تعهدات گام بردارید و اگر این مهم ممکن نبود بله می توانید مطابق با مفاد قرارداد وجه التزام مربوطه را مطالبه کنید.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.