خرید ملکی که مستاجر دارد؟

پرسش

سلام من ملکی مسکونی خریداری کردم و ثمن معامله را در قالب سه فقره چک پرداخت کردم که چک اول فی المجلس وصول شد اما چک دوم مشروط به تخلیه مستاجر شد. فروشنده به مستاجر نگفته بود که ملک رو فروخته و الان یک ماه از پایان قراردادش مهلت میخواد برای تخلیه. فروشنده هم میگه کاری از دست من برنمیاد صبر کن تا تخلیه کنه و منم بهش گفتم چک رو نبر بانک تا تخلیه کنه گفت بدهی دارم و مجبورم ببرم. میخواستم بدونم اگر پول نباشه تو حساب و چک برگشت بخوره فردا روز مشکلی برای من پیش نمیاد؟

پاسخ مشاور

باید مبایعه نامه شما مطالعه شود که برای عدم تخلیه مستاجر و یا عدم وصول وجه چک در تاریخ تعیین شده، خسارتی پیش بینی شده است یا خیر. در مجموع شما نمی توانید مانع وصول وجه چک یا صدور گواهی برگشت چک شوید. اما بعداً اگر ادعایی طرح شد، می توانید به قرارداد استناد کنید و بهتر است برای فروشنده نیز اظهارنامه در خصوص ایفای تعهد به تخلیه ملک نیز ارسال کنید.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.