علیه من شکایت خیانت در امانت شده چه دفاعی کنم؟

پرسش

سلام و خسته نباشید بنده از شخصی طی یک توافق لفظی بابت انجام کاری که چه بشود چه نشود تعداد 3 فقره چک حامل به تاریخ یک روز که صاحب چک شخص دیگری بود دریافت کردم. در موعد چک به دلیل نبودن موجودی چک برگشت خورد بنده نیز درخواست اجراییه کردم و توقیف ملک صاحب چک رو گرفتم الان صاحب چک شکایت خیات در امانت کرده هیچ رسیدی از من ندارند و من هم طی توافق لفظی چک رو از شخص دوم گرفتم و گمان میکنم اون شخص هم الان زیر حرفش بزنه و پشیمون شده در حال حاظر شکایت در شورای حل اختلاف هست سوال بنده اینه که به نظر شما جریان و نتیجه به چه صورت خواهد شد؟ آیا بنده محکوم میشوم؟یا.... ممنون از جواب و وقتی که گذاشتین.

پاسخ مشاور

بر مبنای اصل غیر قابل استناد بودن ایرادات، ادعای خیانت در امانت صاحب حساب در صورتی در مقابل شما پذیرفته می شود که ایشان علیه شخص امین طرح شکایت کند و خیانت در امانت را اثبات کند در غیر این صورت صادرکننده چک در مقابل شما مسئول پرداخت وجه چک می باشد و مسئولیت کیفری متوجه شما بعنوان دارنده با حسن نیت نیست.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.