تجاوز به عنف خونه

پرسش

سلام و عرض ادب شوهر خواهر من که مدتی است از هم جدا شده اند پرونده شکایت آنها هنوز در حال بررسی می‌باشد. لذا نامبرده بدون اجازه وارد منزل مادر پیر و مریض من که حدود 87سال سن دارد شده و فقط پسر خواهر دیگرم که هنوز به سن قانونی نرسیده آنجا بوده که وی به مادرم فحاشی و او را تهدید کرده که الان مادرم مریضی و ناراحتی اعصابش شدت گرفته. آیا من که پسر بزرگتر هستم میتوانم علیه اون آقا شکایت کنم؟ و حکم این عمل چیست؟ ضمنا شاهد فقط همان نوه کوچکش که 14 سال دارد هست ممنون از راهنمایی شما

پاسخ مشاور

اگر شما مالک ملک هستید، می توانید تحت عنوان تعرض به حریم خصوصی یا ورود غیرمجاز علیه نامبرده طرح شکایت کنید و همچنین مادرتان می تواند تحت عنوان فحاشی و توهین شکایت کند. نسبت به ارائه ادله و مستندات می توانید به تحقیقات محلی استناد کنید و چون سن شاهد شما به بلوغ نرسیده است، شهادت ایشان قبول نمی شود اما اظهارات ایشان توسط بازپرس رسیدگی کننده به پرونده شنیده خواهد شد. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.