تکلیف پول رهن و اجاره ماهانه خانه شوهر که خونشو اجاره داده و توقیف شده؟

پرسش

سلام وقتتون بخیر، درحال حاضر مستاجرم و خانمم بخاطر مهریه کل 60 تومن پول رهن خونه رو توقیف کرده و دوبار لایحه اعتراض بردم آزادش نکردن. خونه کوچکی با وام مسکن خریدم و سندش بنامم هست و چون پولم کم اومد اونجارو دادم اجاره. ابلاغیه صدور اجرائیه که اومد اون خونه هم توقیف شده. تکلیف پول رهن و اجاره ماهانه آن خانه ای که دادم اجاره بعد از توقیف خانه برای مهریه چی میشه؟ آیا مستاجر تا پایان قراردادش تو خونه میمونه و اجاره ماهانه اش برای خودمه یا پول رهن و کرایه هم خانمم میبره؟ میشه چون قسط وام سنگینه ماهی 4500 .3ماه از قسط های وامو ندم تا بانک خونه رو به مزایده بذارن تا فروش بره که دیگه از دست قسطهاش راحت بشم یا اینکه چون توقیف شده دیگه برای خانمم هست و منم باید قسطهای بانکو بدم؟ سند برای وام در رهن بانک هست. ممنون میشم توضیح بیشتری بدید.

پاسخ مشاور

اگر تنها ملک مسکونی شما محسوب می شود، می توانید درخواست رفع توقیفی به دلیل اینکه جزء مستثنیات دین شما است، بدهید اما مبلغ رهن و اجاره بهای ماهیانه برای زوجه است. 

مهریه زن از دیون ممتازه است و نسبت به طلب بانک مقدم می باشد. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.