کلاهبرداری در مهریه - طلاق

پرسش

با سلام . خواهر من ازدواج کردند و در زمان عقد(البته در شناسنامه ها هنوز ثبت نشده ولی دفترخانه ازدواج سند با امضاء زوج و زوجه و شهود تنظیم کرده و نزد من است ) مهریه اعلام شده 110 سکه و یک آپارتمان مسکونی تجاری شش دانگ توافق و در عقدنامه قید و امضاء شده. بعد از عقد دایم نکاح صورت گرفته و ایشان دختر نیستند. از روز اول شوهر هیچ نفقه ای نداده، و به مشکل خوردن و الان هم متوجه شدیم که 2 ماه قبل از ازدواج و تعیین مهریه، شوهرش این ملک را در دفترخانه اسناد رسمی به فرد دیگری منتقل کرده بوده و این ملک در تصرف و مالکیت او نبوده ولی به عنوان مهریه اعلام کرده است. اکنون هم مجاب به پرداخت مهریه و یا نصف آن هم نیست . آیا با توجه به مانور متقلبانه ایشان و کلاهبرداری با سوئ نیت و واگذاری مال غیر ( موضوع مهریه ) امکان دریافت مهریه و طلاق برای زوجه هست ؟ در ضمن مراحل اقدام قانونی و زمان انجام به طور حدودی چقدر است . ایشان از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار است و قبلا هم دو بار ازدواج ناموفق داشته که از ازدواج دوم هم یک فرزند ناسازگار دارد که با ایشان زندگی میکنه.ممنون از وقتی که میگذارید .( لطفا نام و مشخصات من محفوظ بماند )

پاسخ مشاور

کلاهبرداری و انتقال مال غیر محقق نگشته است که حق شکایت برای شما ایجاد گردد. از بابت طلاق، اگر خواهر شما بتواند شکایت کیفری ترک انفاق را به نتیجه به رساند، می تواند طلاق بگیرد در غیر اینصورت باید با همسرش توافق کند. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.