تصمیم هیئت مدیره نسبت به جا به جایی تأسیسات برق

پرسش

با سلام و احترام . آیا مدیر ساختمان و یا هیات مدیره ساختمان مسکونی میتوانند و اختیار دارند محل اسقرار دستگاه دیزل ژنراتور برق ساختمان مسکونی 18 واحدی را با تصمیمات خود از محلی به محل دیگری در ساختمان جابجا کنند ؟ آیا هیات مدیره ساختمان میتواند با تصمیم خود نسبت به تعویض دستگاه دیزل ژنراتور برق اضطراری ساختمان مسکونی با یک دستگاه جدید ( بجای تعمیرات اساسی دستگاه موجود قدیمی که قابل تعمیر اساسی هم هست ) اقدام و هزینه هنگفتی برای واحدها ایجاد کند ؟ و بطور کلی آیا برای این نوع اقدامات که در مورد مشاعات ساختمان است جلب نظر موافق همه ساکنین لازم نیست ؟؟

پاسخ مشاور

اگر ساختمان دارای اسناسنامه و یا آیین نامه می باشد، بایست به آن مراجعه و حوزه اختیارات مدیر ساختمان و تصمیمات اعضای هیئت مدیره در آنجا تعیین شده است در غیر اینصورت می بایست قائل به دو محور شد؛ 1- اینکه اگر تغییرات مورد اشاره لازم و ضروری است و عدم انجام آن ممکن است منجر به ایراد خسارت به مشاعات شود و یا هزینه هنگفتی را بر ساکنان تحمیل کند، با تصمیم اکثریت مطلق مالکان و یا ساکنان می تواند اقدام نمود و 2- اگر تغییرات لازم و ضروری نیست، موافقت تمامی مالکان و ساکنان ملاک است. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.