اساسنامه شورای تبلیغات و اطلاعات

هیئت وزیران در جلسة بیستم دی 1329 اساسنامة ذیل را تصویب نمودند:

اساسنامۀ شورای تبلیغات و اطلاعات.
مصوب 1329,10,20

1)- بمنظور اجرای تصویبنامة شمارة هیئت وزیران شورائی بنام شورای تبلیغات و اطلاعات تشکیل میشود:

2) محل تشکیل شوری در ادارة کل انتشارات و تبلیغات خواهد بود و در این اساسنامه هر جا نام شوری ذکر میشود مقصود شورای تبلیغات و اطلاعات است.

3) اعضاء شوری عبارتند از :
رئیس و یا معاون و رئیس تبلیغات اسلامی ادارة کل انتشارات و تبلیغات و روسای ادارات و یا دوائر اطلاعات و انتشارات وزارتخانه ها و دانشگاه تهران.

تبصره 1)- در صورتیکه وزارتخانه ها اداره یا دائره ای بنام اطلاعات و انتشارات نداشته باشد نمایندة آن وزارتخانه عضو شوری خواهد بود.

تبصره 2)- شوری میتواند از ادارات و سایر سازمانها نمایندگانی برای عضویت همچنین از بنگاههای تعاونی و اجتماعی و دینی و فرهنگی کشور و لدی الاقتضا اشخاص مطلع و بصیر و استادان دانشگاه برای کسب اطلاعات لازم دعوت نماید.

فصل دوم - وظائف شوری:

4)- شوری موظف است که در موارد ذیل با اداره کل انتشارات و تبلیغات همکاری و تشریک مساعی نماید.
الف – اتخاذ تدابیر لازمه برای پیشرفت سیاست اجتماعی دولت و ایجاد هم آهنگی بین وزارتخانه ها و دستگاههای دیگر دولتی در پیشرفت امور تبلیغاتی.
ب- شناساندن ایران و تقویت احساسات میهن پرستانه و تجدید و احیای افتخارات ملی و دینی و تقویت حس وظیفه شناسی.
ج- انتشار مجلات ماهانه و اوراق و نشریه های تبلیغاتی بزبان فارسی و زبان خارجی حاوی مطالب مربوط به فعالیت و پیشرفتهای دستگاههای دولتی بمنظور اجرای مفاد بند الف و ب.
د)- مبارزه با تبلیغات مفسده آمیز بوسائل مقتضی و هدایت اشخاص در ایراد سخنرانیهای مفید و اجرای تبلیغات لازم در تهیج احساسات ملی و تقویت روح مهین پرستی و تبلیغ دین مقدس اسلام.

تبصره- ادارة کل انتشارات و تبلیغات وسائل پیشرفت امور شوری را فراهم خواهد کرد.

نخست وزیر