اگر پولی به برادرم قرض داده باشم چطور میتونم اثبات کنم؟ سلام من در دو مرحله مبالغی را به برادرم قرض دادم یعنی یه 10 میلیون به کارتش شبا کردم و یه 5 میلیون دستی بهش دادم، الان پولم رو پس نمیده چیکار باید کنم؟
از کجا برای استعلام اموال صادرکننده چک برگشتی اقدام کنم؟ سلام من چکی برگشت خورده دارم، از کجا می تونم استعلام بگیرم که صادرکننده چک اموالی بنامش است یا نه؟
دست نوشته که بدهکار اقرار به بدهیش کرده معتبر است؟ سلام من دست نوشته بابت اقرار بدهکار دارم که دو شاهدم امضاء کردند، خواستم بدونم رو این دست نوشته میشه اقدامی کرد؟
بابت پول نزول گرفتم میتونم شکایت کنم؟ سلام من به دلیل وضعیت بیماری پدرم مجبور به گرفتن پول نزولی شدم، یعنی 100 میلیون گرفتم و سه ماهه چک 150 میلیونی دادم، طرف رفته چکمو برگشت زده، میخام ازش شکایت ربا خواری کنم، مشکلی پیش نمیاد؟
اگر از کافرما چک شخص دیگری را بگیرم و برگشت بخوره، آیا میتونم از کارفرما هم شکایت کنم؟ سلام سؤالم این است که من از کارفرمامم مبلغ 10 میلیون تومان طلبکارم و اونم چک یه شخص دیگه رو بهم داده، خواستم بدونم اگر چک برگشت بخوره میتونم از کارفرما هم شکایت کنم؟
اگر چکی را که تاریخ نداره به کسی بدم و خودش تاریخ بزنه، من میتونم شکایت کنم؟ سلام من چکی به شخصی بدون تاریخ دادم و بعد از این اتفاق باهاش دعوام شد و اونم تاریخ زده رفته چک رو وصول کرده، خواستم بدونم بخاطر اینکه تاریخ زده میتونم ازش شکایت کنم؟
اگر چک بدون تاریخ صادر بشه و دارنده خودش تاریخ بزنه، میتونم شکایت جعل کنم؟ سلام من چکی بدون تاریخ به کسی دادم و طرف روش تاریخ زده رفته مطالبه کرده، خواستم بدونم من میتونم بعنوان جعل ازش شکایت کنم؟
اگر من از شخصی چک داشته باشم و اونم از من سفته داشته باشد، میتونیم تهاتر کنیم؟ سلام روز بخیر من چکی به مبلغ 5 میلیون از شخصی دارم و اونم سفته به همین مبلغ از من داره، اما ماهیت طلبامون فرق میکنه، میخاستم بپرسم میتونیم تهاتر کنیم؟
اگر مبلغی را اشتباهی به حساب شخصی واریز کرده باشم، برای پس گرفتنش باید چیکار کنم؟ سلام روز بخیر من حسابدار شرکتی هستم که موقع واریز حقوق پرسنل اشتباهاً مبلغی را به حساب شخص غریبه ای واریز کردم، سؤالم این است که کجا باید برم و چه شکایتی کنم؟
اگر یکسال از تاریخ سررسید سفته گذشته باشد، خسارت تأخیر تأدیه از تاریخ سررسید ملاک است؟ سلام روز بخیر من سفته ای دارم که واخواست نکردم یعنی از تاریخ سررسیدش یکسال گذشته و فکر نمیکنم واخواست سفته اهمیتی برای من داشته باشد، برای گرفتن خسارت تأخیر تأدیه چیکار کنم؟