پس از گذشت یک سال از قطعی شدن احکام مربوط به پرونده منوچهر قائدی، شهردار وقت صدرا، اکنون خبر رسیده که وی به خارج از کشور گریخته است.
حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن تایید خبر فرار شهردار صدرا بیان کرد: احکام مربوط به این پرونده در شهریور ماه سال گذشته قطعی شد و از سوی دستگاه قضایی اسامی افراد و محکومیتشان اعلام شده بود که همان زمان یعنی در شهریور ماه در حالی که دستور جلب محکومان این پرونده صادر و ماموران برای بازداشت آن‌ها وارد می‌شوند پی می‌برند که منوچهر قائدی از کشور گریخته است.
آسیابی با تاکید بر اینکه از همان زمان اقدامات لازم برای بازگرداندن این فرد به کشور انجام شده، گفت: بر این اساس با وزارت دادگستری و امور بین الملل قوه قضاییه مکاتبه‌ای انجام شده و از طریق اینترپل نیز در حال پیگیری است. با توجه به اینکه وی ممنوع الخروج بوده امکان خروج از مبادی قانونی وجود ندارد از این رو با بررسی‌های لازم مشخص شد که وی آخرین بار که از مبادی قانونی از کشور خارج شده مربوط به سال 91 است بر همین اساس نامبرده سال گذشته از طریق غیر قانونی از کشور خارج شده است. در حال حاضر وثیقه‌های مربوط به ضامنین این فرد که یکی در داخل استان و دیگری خارج از استان شیراز است به مزایده گذاشته شده است. به طور حتم موضوع بازگرداندن این فرد به صورت ویژه پیگیری می‌شود. (منبع: مهر)