asnad.jpeg (52 KB)
 
 
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: آتش زدن واحد ثبتی شهرک صدرا مشکلی را برای اسناد مالکیت مردم ایجاد نکرده و فایل مربوطه در سرورهای استان و سازمان موجود است.
ذبیح الله خدائیان معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز (سه شنبه) در جمع اعضای جدید شورای عالی سردفتران بیان کرد: در جریان اغتشاشات اخیر عده‌ای اقدام به آتش زدن ساختمان واحد ثبتی شهرک صدرا در استان فارس نمودند، اما به علت اینکه پرونده های آن واحد اسکن شده بودند و فایل مربوطه در سرورهای استان و سازمان موجود است، مشکلی از نظر صدور اسناد و بخصوص اسناد مالکیت وجود ندارد زیرا کلیه اوراق پرونده اسکن و بروزرسانی شده بودند. البته چنانچه پرونده‌ها اسکن نمی شدند برای مردم مشکل ایجاد می شد، فلذا ضروری است دفاتر موجود در دفاتر اسناد رسمی هر چه سریعتر با کمک کانون‌ها اسکن و فایل آنها در سرورهای سازمان ذخیره شود.
وی در ادامه افزود: اخیراً عده‌ای در فضای مجازی ادعا می کنند که همه سردفتران از درآمدهای غیر متعارف برخوردارند؛ در حالی که این در مورد اکثریت قریب به اتفاق سردفتران صحت ندارد و اگر افرادی باشند که درآمدهای بالایی دارند، تعدادشان بسیار اندک است و در مقابل تعداد زیادی هستند که در آمد لازم را برای اداره دفتر ندارند، بنابراین لازم است کانون‌های سردفتران مستند به آمار و ارقام پاسخ این افراد را بدهند و روشنگری لازم را داشته باشند. ما نباید اجازه دهیم افراد به حیثیت قشر شریف سردفتران لطمه بزنند./ ایسنا