سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز (شنبه) طی دستوری به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، جمع‌آوری مستندات و اقدامات قضایی مربوط به این حادثه دلخراش را مورد تاکید قرار داد.


hava.jpeg (128 KB)



متن این دستور به شرح زیر است:
 احتراماً با عنایت به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه تأسف بار سقوط هواپیمایی اکراینی که منجر به شهادت و جان باختن تعدادی از هموطنان و اتباع برخی کشورهای دیگر شده است؛ ضمن تسلیت مجدد به خانواده¬های داغدار، بدینوسیله مقرر می دارد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در اسرع وقت با دریافت و جمع آوری مستندات مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان هواپیمایی کشور و اخذ توضیح از مقامات مسئول مطلع، نسبت به شناسایی واقعیت قضایی مقصرین بروز این حادثه ناگوار اقدام و برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی و نتیجه را به صورت مستمر به اینجانب منعکس نمایند.
شایان ذکر است ساعاتی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که هواپیمای اوکراینی روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی بر اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفته است. متاسفانه در این حادثه 176 مسافر و خدمه از جمله 146 مسافر ایرانی جان باختند/ ایرنا