مدیرکل زندان‌های مازندران اعلام کرد: زندان‌های این استان 2 هفته اخیر زندانی جدید نداشته است.

 

zendan.jpg (76 KB)

 

علی استادی مدیرکل زندان‌های مازندران همچنین از مرخصی و آزادی بیش از چهار هزار زندانی از زندان های این استان در این مدت خبر داد و بیان کرد: در کل بیش از 56 درصد از جمعیت کیفری زندان‌های استان مرخصی رفته و یا آزاد شدند. در این برهه از زمان نیاز مبرم به افزایش اقدامات بهداشتی و فعالیت‌های پیشگیرانه در زندان هاست و تا پایان عید نوروز تعداد افرادی که به مرخصی اعزام می شوند، افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی با همکاری و مساعدت مراجع قضایی، نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان داشته است.

استادی اضافه کرد: تمام پزشکان، پرستاران، مددکاران و روانشناسان زندان با پشتکار فراوان و ایثارگرانه در راستای ارتقاء میزان امنیت سلامت در زندان‌ های استان تلاش می کنند.

مازندران بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت در صدر استان های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد به گونه ای که تا عصر روز جمعه ابتلای 301 بیمار به کرونا تایید شده ، 15 نفر جان باختند و حدود 800 نفر هم مشکوک به بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان ها بستری هستند./ ایرنا