سید‌ابراهیم رئیسی اظهار داشت: در میان انواع سلامت، سلامت جسم و جان مردم اولویت دارد و در تزاحم بین انواع سلامتها نیز، تدبیر و مدیریت ما باید مبتنی بر تأمین سلامت جانی مردم باشد.

 

73612.jpg (30 KB)

 

سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ضمن اشاره به اینکه امروز جان مردم در خطر تهدید ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد، بیان کرد: در میان انواع سلامت، سلامت جسم و جان مردم اولویت دارد و در تزاحم بین انواع سلامت ها، باید تدبیر و مدیریت ما مبتنی بر تأمین سلامت جانی مردم باشد. همه بخش ها باید برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا و تأمین بهداشت و درمان آحاد مردم بسیج شوند و تمام تدابیر و اقدامات باید در جهت کاهش آسیبها و خسارات جانی باشد.

وی ادامه داد: اقلام پزشکی کشف و ضبط شده از محتکران، برای توزیع بین مردم تحویل شبکه بهداشت کشور شده و در این خصوص دستور اکید داده شده است که شبکه مستقلی برای توزیع این اقلام ایجاد نشود.

دکتر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها نیز در این جلسه با اشاره به تأثیر تعیین کننده اعطای مرخصی به زندانیان در تأمین سلامت زندانها در ایام شیوع ویروس کرونا، به تشریح اقدامات سازمان متبوعش در حفظ بهداشت و سلامت زندانیان پرداخت. وی از خدمات کارکنان سازمان زندانها بهصورت ویژه تقدیر کرده و گفت: همکاران ما در سازمان زندان ها بهصورت جهادی و شبانهروزی در تلاش هستند تا این بیماری وارد زندانها نشود که این تلاش ها به بهای به خطر افتادن سلامتی بسیاری از آن‌ ها بوده است.

رئیس سازمان زندانها همچنین از تدوین دستورالعملی برای نحوه بازگشت زندانیان از مرخصی خبر داد که بر اساس آن با همکاری وزارت بهداشت، زندانیان ابتدا در محل های پیشبینی شده برای قرنطینه مستقر می شوند و پس از دریافت گواهی سلامت وارد زندان خواهند شد./ میزان