غلامحسین اسماعیلی: ما قائل به مصرف الکل نیستیم اما الکل‌های مصرفی یک استانداردهایی دارد که توسط برخی افراد به صورت غیراستاندارد تهیه شد. تعدادی از افراد بازداشت شدند و با این‌ها قاطعانه برخورد خواهیم کرد و باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود در ارتباط با فوت شهروندان باشند.

 

esmaili dar korona.jpg (81 KB)

 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری آنلاین امروز خود در رابطه با آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل در ایام اخیر کرونا بیان کرد: متاسفانه این موضوع صحت دارد و آمار هم  نگران‌کننده است. چه در مورد کسانی که در اثر مصرف الکل جان خود را از  دست دادند یا چه کسانی که  مسمومیت پیدا کردند. آمار خیلی بالاست و فوق حد انتظار ما بود.

وی ادامه داد: هشدار اول به مردم است که مصرف الکل درمان نیست، بلکه کشنده است. هشدار دوم به کسانی است که عرضه کننده الکل برای مصرف بودند که خیلی از این‌ها الکل‌های غیراستاندارد ارائه کردند. ما اصلا قائل به مصرف الکل نیستیم اما الکل‌های مصرفی یک استانداردهایی دارد که توسط برخی افراد به صورت غیراستاندارد تهیه شد. تعدادی از افراد در خوزستان و خراسان رضوی بازداشت شدند و با این‌ها قاطعانه برخورد خواهیم کرد و باید پاسخگوی اعمال مجرمانه  خود در ارتباط با فوت و ورود صدمات به شهروندان باشند. در سراسر کشور در این رابطه بیش از 600 نفر فوتی و بیش از سه هزار نفر مسمومیت داشتیم.

اسماعیلی در ادامه نشست و درباره عدم اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران نیز اظهار کرد: این ادعا که در زندانی که آقای نجفی حضور دارد، یک نفر مبتلا به کرونا شده است، صحت ندارد و به هیچ عنوان هیچ کدام از افراد در اندرزگاه مبتلا به بیماری کرونا نیستند. مرخصی به کسانی داده شده است که محکومیت قطعی دارند و از آنجا که آقای نجفی رای محکومیت قطعی برایش صادر نشده، از دایره شمول مرخصی خارج و قرار بازداشت دارد. بعد از قطعی شدن رای صادره در مورد او، درباره مرخصی ایشان تصمیم گرفته می‌شود و اگر رای ایشان قطعی شده بود، می توانند در این ایام از مرخصی استفاده کنند.

وی درباره اینکه پس از اعطای مرخصی های ویژه کدام دسته از زندانیان در زندان هستند؟ اضافه کرد: سه گروه از زندانیان بعد از اعطای مرخصی و عفو در زندان باقی ماندند. یک گروه زندانیان مرتکب جرایم خشن بودند؛ گروه دوم زندانیانی هستند که ضوابط و مقررات دستورالعمل شامل حال‌شان بود اما استفاده از آن نیازمند اقداماتی از ناحیه خود زندانی مانند سپردن تامین مناسب بود و گروه سوم زندانیان تحت قرار هستند که هنوز حکم نگرفتند و به طور طبیعی شامل مرخصی نمی‌شوند./ ایسنا