رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اجرای طرح کاداستر به عنوان اولویت نخست سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری، همه مدیران را مکلف کرد که در برنامه ریزی‌های استانی، این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

 

khodaiian.jpeg (71 KB)

 

ذبیح‌الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون قوه قضائیه در این رابطه بیان کرد: طرح کاداستر یک طرح ملی و مهمترین زیرساخت در مدیریت زمین و مسکن است و موجب شفافیت در امور شده و از سوءاستفاده افراد سودجو در امر زمین و مسکن جلوگیری می‌کند. همچنین اجرای این طرح مشکلات ناشی از تداخلات مرزی را رفع و از اختلافات مردم جلوگیری می‌کند و همینطور امنیت در جامعه را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: طولانی شدن اجرای طرح کاداستر خسارت زیادی در جامعه دارد، لذا همه مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همه مراجعی که در اجرای این قانون وظایفی را عهده دار هستند، تکلیف دارند که این موضوع را سرلوحه امور قرار دهند.

خداییان با تاکید براینکه همه مراجعی که مالک اراضی و مستغلات بوده و یا این املاک تحت نظارت آن‌ها قرار دارد طبق قانون مکلف به ارائه نقشه استاندارد املاک و اطلاعات حقوقی، ثبتی و توصیفی آن‌ها به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستند، به مدیران ستادی و استانی این سازمان ماموریت داد که اسامی مدیرانی که در انجام این وظیفه کوتاهی می‌کنند را به مراجع نظارتی و بازرسی اعلام نمایند./ ایلنا