سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: سینا کمالخانی منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم، از راهیابی به مجلس بازماند.

 

shora negahban.jpg (56 KB)

 

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره سرانجام وضعیت کمالخانی بیان کرد: برای ما روشن شد که آن موسسه‌ای که گواهی تحصیلی را صادر کرده است، دارای مجوز رسمی نبوده و طبیعتا مدرک صادر شده از سوی آن موسسه هم فاقد اعتبار است.

وی ادامه داد: امروز گزارشی از سوی برخی از اعضای محترم شورای نگهبان مطرح شد و نهایتا رای شورای نگهبان این بود که منتخب تفرش و آشتیان از راه یابی به مجلس یازدهم باز می‌ماند. دستگاه‌های ذیربط می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنند که آیا جعلی در مدرک تحصیلی سینا کمالخانی صورت گرفته است یا نه.

وی همچنین درباره طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون انتخابات و نقش این طرح در تضعیف نقش نظارتی شورای نگهبان گفت: بخش عمده ای از جلسه امروز شورای نگهبان صرف رسیدگی به همین مصوبه شد، مصوبه از جهات مختلف دارای ابهامات متعدد و ایرادات متعدد شرعی و قانونی اساسی است که ان شاالله در ظرف زمان قانونی خودمان به مجلس اعلام نظر خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان  اضافه کرد: نمایندگان محترم اختیار دارند و می‌توانند هر مصوبه‌ای را تصویب کنند، شورای نگهبان نیز براساس اختیاراتش اعلام‌ نظر می‌کند. آنچه که قبلاً بیان کردم صرفاً بحث مصلحت‌ اندیشانه‌ای از وضعیت کشور و مجلس بود. به هر حال این مصوبه بررسی شده که نظر رسمی شورای نگهبان برای مجلس محترم ارسال خواهد شد./ ایسنا