دومین جلسه رسیدگی به اتهامات 21 متهم فساد اقتصادی به ریاست قاضی موحد و به صورت علنی برگزار شد.

 

dadgah.jpg (84 KB)

 

در بخشی از این دادگاه، قاضی موحد از دیگر متهم این پرونده منوچهر روشن خواست در جایگاه حاضر شده و دفاعیات خود را ارائه کند.

قاضی موحد گفت: طبق کیفرخواست صادره اتهام شما اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده و حرفه‌ای ارز به میزان 3 میلیون و 600 هزار دلار است چه پاسخی دارید؟

این متهم گفت: اینجانب از اردیبهشت 98 تا دی ماه به صورت «کمیسیون کار» در خیابان منوچهری فعالیت داشته‌ام.

قاضی موحد خطاب به متهم گفت: طبق اقرار خودتان روزانه 9 هزار و 500 دلار خرید و فروش ارز داشته‌اید از این بابت چه مقدار سود کرده‌اید؟

متهم پاسخ داد: در مجموع من 36 میلیون تومان سود کرده ام، چون من واسطه کار بوده‌ام.

قاضی خطاب به متهم گفت: در حساب‌هایی که اعلام کرده اید دو میلیارد گردش مالی داشته اید چه توضیحی دارید؟

متهم گفت: بعضی از مشتری‌ها فقط حساب من را قبول داشتند و پول خرید و فروش را به حساب من واریز می‌کردند و من به عنوان واسطه پول را برای فرد دیگری می‌ریختم، علت بالارفتن گردش مالی ما به این دلیل است.

قاضی موحد خطاب به متهم گفت: شما بازار ارز را به هم ریخته‌اید و یک محل مسکونی به عنوان دفتر اجاره کردید و در این مدت که بیماری کرونا وجود داشته است، از این فضا استفاده کرده‌اید و به صورت غیر قانونی موجبات افزایش ارز شده‌اید، شما که بازنشسته بودید و درآمد داشتید چرا وارد این کار شدید؟

متهم پاسخ داد: من نه قصد اخلال در نظام ارزی کشور را داشتم نه با این مفهوم آشنا بودم و از کرده خود پشیمان و نادم هستم و از دادگاه محترم تقاضای رافت اسلامی را دارم./ ایسنا