رییس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد: از 400 هزار کاهش موجودی پرونده‌ها در سال گذشته، بیش از 100 هزار مورد آن مربوط به دادگستری تهران بوده است.

 

heshmati mazhab.jpg (86 KB)

 

محمدجواد حشمتی مهذب رییس کل دادگستری استان تهران محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران در جریان بازدید از واحد روابط عمومی، ارتباطات و رسانه دادگستری کل استان تهران  در رابطه با این موضوع بیان کرد: از مهمترین مولفه‌های برنامه تحول قضایی، رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها در شرایط عادلانه، بی‌طرفانه و مستقلانه است که این مهم باید عملیاتی شود و برای اجرایی کردن آن دادگستری استان تهران نیز باید سهم داشته باشد. از 400 هزار کاهش موجودی پرونده‌ها در سال گذشته، بیش از 100 هزار مورد آن مربوط به دادگستری استان تهران است و باید این مهم را با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت دهیم و در این راه توفیقات بیشتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته آثار و علائم خوبی درباره رفع اطاله دادرسی‌ها داشته‌ایم و خوشبختانه در استان تهران سرمایه‌های خوبی هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت برای اجرای صحیح، به موقع و بهنگام تحول قضایی تلاش کنیم. یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود در این زمینه با سرعت عمل بیشتری حرکت کنیم، تقویت انگیزه‌ها است. در عین حال باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری داشته باشیم، چون در غیر این صورت با انباشت پرونده‌ها مواجه خواهیم شد. استان تهران با توجه به گستردگی که دارد، ظرفیت‌های بهره برداری نشده در زمینه‌های گوناگونی دارد که می‌توان با شناسایی این ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده نمود.

حشمتی مهذب با اشاره به برقراری دیدارهای مردمی با استفاده از فناوری‌های نوین و ویدئو کنفرانس، بهره گیری از چنین ظرفیت‌هایی در دادرسی الکترونیک را مفید و موجب کاهش اطاله دادرسی دانست و اضافه کرد: استفاده از دانش حقوقی همکاران قضایی و انتقال آن به جامعه برای افزایش دانش و آگاهی حقوقی مردم و تولید محتواهای مورد نیاز جامعه نیز باید توسط حوزه رسانه و ارتباطات صورت گیرد.

لازم به ذکر است در جریان این بازدید از نشریه الکترونیکی «خط تحول» نیز رونمایی شد. خط تحول عنوان خبرنامه‌ دادگستری است و قرار است فعالیت‌های دستگاه قضایی در استان تهران را در مسیر اجرای برنامه های تحولی قوه قضائیه منعکس نماید./ ایسنا