محمود عباسی اظهار داشت: نمایندگان با تشکیل فراکسیون حقوق کودکان با ترسیم خطوط کلی سیاستگذاری و تعیین چارچوب حمایت و ارتقای جایگاه حقوق کودک در جامعه بستر مناسبی برای این عرصه فراهم کنند.

 

Abbasi.jpg (78 KB)

 

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به ضرورت تحول، ارتقای جایگاه، حمایت همه جانبه و نگاه ویژه به کودکان به عنوان سازندگان فردای جامعه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در آغازین روزهای مجلس نسبت به تشکیل فراکسیون حقوق کودک در مجلس شورای اسلامی همت گمارند و در رابطه با این موضوع بیان کرد: تردید ندارم که همه نمایندگان مجلس نسبت به کودکان و حمایت همه جانبه از حقوق آنان اجماع و اتفاق نظر دارند. با برنامه‌های دیروز نمی‌توان کودک امروز را برای فردا تربیت کرد. ما باید با برنامه های روزآمد و کودکان را متناسب با نیاز زمانه و به مقتضای سن تربیت و آنها را برای اداره فردای جامعه آماده کنیم.

وی ادامه داد: لذا نمایندگان مردم از آن جهت که برآمده از متن مردم و آشنا با دغدغه آنانند؛ می‌توانند در اولین گام با ایجاد فراکسیون حقوق کودک اجماع ملی را رقم بزنند و در وهله ثانی با برنامه ریزی و سیاستگذاری و ایده های ابتکاری برای حمایت همه جانبه از حقوق کودکان گام بردارند.

عباسی اضافه کرد: متاسفانه کودکان و نوجوانان ما در سطح کشور در معرض انواع آسیب ها و مخاطراتی هستند که بخش عمده آن نیازمند کار فرهنگی و تغییر نگرش اجتماعی است. در حوزه معیشت و اوضاع اقتصادی نیز کودکان اولین قربانی این وضعیت هستند. در برخی مناطق کشور واقعا فقر سیاه دامنگیر خانواده هاست و کودکان اولین قربانی سو تغذیه و محرومیت از حداقل های زندگی.

وی در پایان از نمایندگان پیشین مجلس که پس از دوازده سال سرانجام در واپسین روزهای مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را نهایی کردند و از شورای نگهبان که پس از بارها رفت و برگشت این لایحه را تایید نمود، قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که با اجرای دقیق این قانون تحولی در حمایت و ارتقای حقوق کودک در جامعه صورت پذیرد./ ایلنا