هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه‌ی ریاست قوه قضائیه، صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

 

2648804_841.jpg (96 KB)

 

قاضی در ابتدای این جلسه دادگاه از متهم دانیال زاده خواست برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گیرد.

متهم دانیال زاده با حضور در جایگاه، بیان کرد: در سال 95 به حسین فریدون رشوه دادم و در پایان سال 90 منزلی را با طبری تهاتر کردم. اصلا طبری را ندیدم، تنها در پایان سال 91 یک روز طبری را 22 بهمن که از خانه بیرون می‌آمد، دیدم.

قاضی بابایی خطاب به متهم دانیال زاده گفت: متهم طبری چه خدمتی به شما کرده است؟

متهم دانیال زاده در پاسخ گفت: طبری هیچ گونه کاری برای من نکرده است. سال‌ها است در این مملکت خدمت می‌کنم و هیچوقت از هیچکس تقاضای کمک نکردم و پاسخگوی اعمالم بودم.

در این بخش از جلسه دادگاه نماینده دادستان ضمن قرارگرفتن در جایگاه، خطاب به خادمی گل بیشه از ملازمان دانیال زاده گفت: شما در اظهاراتتان تاکید داشتید اگر طبری نبود، امور دانیال زاده پیش نمی‌رفت.
خادمی تایید کرد: بله، اگر طبری هماهنگی و راهنمایی نمی‌کرد مشکلات دانیال زاده حل نمی‌شد.

نماینده دادستان ادامه داد: بازپرس پرونده پس از مشاهده گزارش کارشناس منع تعقیب را صادر می‌کند، این قرار در حالی صادر شده که سازمان اطلاعات سپاه اذعان داشته گزارشش، گزارش بدوی بوده و نیاز به گزارش تکمیلی دارد، اما حتی یک تحقیق از دانیال زاده و مشایخ انجام نمی‌شود و هیچ استعلامی صورت نگرفته است. اعمال نفوذ طبری و پذیرش نفوذ از سوی بازپرسی که در این پرونده متهم است به اینجا می‌رسد که پرونده دانیال زاده و طبری به منع تعقیب منجر شود.
قهرمانی نماینده دادستان اظهار داشت: وکیل طبری می‌گوید اگر ملک روما برای طبری بود، چرا آن را تصرف نکرده است؟ باید بگویم طبری املاک زیادی داشته که در آن‌ها باز نکرده است. برای نمونه در خیابان طاهری زعفرانیه طبری یک ملک فوق لوکس دارد که هنوز درش را باز نکرده و پرونده آن مفتوح است. همچنین طبری چندین واحد لوکس در کیش دارد که هنوز در آن‌ها را باز نکرده است. طی دو سه هفته گذشته ما دو واحد لوکس در ولنجک از وی کشف کردیم که هنوز در آن‌ها را نیز باز نکرده است، بنابراین نمی‌توان ادعا کرد طبری، چون در این املاک را باز نکرده بنابراین مالکیت آن‌ها را ندارد.
قاضی بابایی در پایان با بیان اینکه استماع دفاعیات وکیل دانیال زاده در این جلسه دادگاه مقدور نیست با اعلام ختم جلسه بیان داشت: جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد./ ایسنا